Timișoara: Treceri de pietoni nemaivăzute în România. Dominic Fritz vrea ca toate să fie iluminate. Cum vor arăta acestea

Elena Avramescu 29.01.2021, 11:12
Timișoara: Treceri de pietoni nemaivăzute în România. Dominic Fritz vrea ca toate să fie iluminate. Cum vor arăta acestea

Treceri de pietoni nemaivăzute în România. După un un grav accident de circulație, în urma căruia un pieton a ajuns la spital după ce a fost lovit de o mașină chiar pe zebră, primarul Dominic Fritz a readus în discuție un proiect care vizează siguranța celor care traversează strada prin locurile special amenajate. Concret, primarul vrea ca:

Treceri de pietoni nemaivăzute în România

Până în 2030 să nu mai avem niciun accident de genul acesta. Pentru asta avem nevoie de un anumit tip de infrastructură. Noi vom investi în iluminarea trecerilor de pietoni, în ridicarea zebrelor şi vom lucra cu poliţia rutieră să facă filtre pentru a controla respectarea priorităţii pentru pietoni şi biciclişti. În momentul în care avem bugetul pentru anul 2020, va avea şi alocare bugetară. Acum se lucrează, am rugat Societatea Drumuri Municipale să vină cu propuneri pentru soluţii tehnice. Acolo unde se face, trebuie să se facă cu respectarea tuturor normelor. Ideea e ca zebra să fie la nivel cu trotuarul şi nu la nivelul carosabilului.

De fapt, proiectul este unul mai vechi și aparține consilierilor locali USR și are două componente:  coborârea bordurilor la nivelul zonei carosabile la trecerile de pietoni – la intersecțiile bulevardelor/străzilor cu fluxuri mari de trafic, respectiv ridicarea trotuarelor și supraînălțarea trecerilor – în dreptul școlilor, la intersecțiile cu străzile secundare și pe străzile pe unde nu circulă mijloace de transport în comun. Pe lângă faptul că astfel pietonii vor fi mai în siguranță, și alte probleme ar putea fi rezolvate odată cu modificările aduse infrastructurii rutiere urbane.

Treceri de pietoni nemaivazute in Romania
Treceri de pietoni Timisoara

Pentru persoanele cu deficiențe de vedere lipsesc marcajele tactile

Astfel, vârstnicii, copiii sau cei care împing cărucioare de bebeluși trebuie să coboare și să urce borduri deloc confortabile, să ocolească bălțile din intersecții sau să aștepte până vor primi prioritate pe trecerile de pietoni vor putea traversa mai ușor.  Persoanele care aleg să se deplaseze pe două roți au, la rândul lor, mari dificultăți cauzate de infrastructura existentă pentru că în foarte multe locuri, bordurile pe care le au de trecut bicicliștii sunt foarte înalte și prezintă un real disconfort pentru aceștia.

Nu în ultimul rând, persoanele cu dizabilități nu pot folosi infrastructura orașului neînsoțiți, chiar dacă ar avea posibilitatea să facă asta. Ei riscă să se accidenteze atunci când doresc să se deplaseze deoarece nu pot traversa trecerea de pietoni în condiții de siguranță. Pentru persoanele cu deficiențe de vedere lipsesc marcajele tactile, iar pentru persoanele în scaun rulant trecerile străzilor nu sunt deloc line. Cât despre iluminarea suplimentară a zonelor unde sunt treceri de pietoni, discuţii au mai avut loc, la Timişoara, în urmă cu mai mulţi ani, atunci când mai multe accidente s-au petrecut în astfel de locuri,  prost iluminate,  și s-au soldat cu morţi şi răniţi.

Urmăriți Impact.ro și pe