Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

Bogdan Bârliga 14.04.2022, 15:54
Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

Mercedes-Benz a prezentat conceptul Vision EQXX la începutul acestui an și compania germană susținea că noul pachet de baterii dezvoltat pentru acest prototip asigură o autonomie de 1000 de kilometri.

Ca să demonstreze că au avut dreptate nemții au realizat un test în condiții reale de trafic pe un traseu complex din orașul german Singelfingen până la Cassis în Franța.

Ce trebuie să știm despre Vision EQXX

La realizarea acestui concept a contribuit și divizia Mercedes-AMG High Performance Powertrains pentru a introduce cele mai noi tehnologii din Formula 1 în dezvoltarea prototipului.

Mercedes-Benz Vision EQXX este construit pe o platformă de 900 V și a fost dotat cu un motor electric capabil să ofere 201 CP.

Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

Bateria are o capacitate de 100 kWh și este susținută de un sistem fotovoltaic format din 117 celule solare montate pe plafon.

Conceptul cântărește 1.750 de kilograme și Mercedes-Benz susține că Vision EQXX consumă doar 10 kWh pentru o sută de kilometri, iar acest aspect duce la obținerea unei autonomii de 1000 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.

Cel mai mare efort a fost depus pentru proiectarea sistemului de alimentare și cei de la Mercedes-Benz au creat un  compartiment separat pentru componentele electrice și electronice (EE) denumit OneBox.

Acesta oferă mai mult spațiu pentru baterie și încorporează dispozitive de siguranță noi, care consumă mult mai puțină energie decât componenta echivalentă dintr-o  mașină electrică aflată acum în producție.

Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

Pentru reducerea greutății jantele au fost realizate din magneziu, discurile de frână din aluminiu și pentru caroserie a fost folosită fibra de carbon în combinație cu plastic.

Compania germană susține că motorul electric, transmisia și o mare parte a componentelor electronice folosite pentru acest concept vor fi utilizate pentru viitorul Mercedes-AMG Project ONE.

Un traseu complex

Mercedes-Benz Vision EQXX a parcus un traseu complex prin care au fost acoperite toate situațiile pe care le-ai putea întâlni un șofer pe drumurile din Europa.

Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

Traseul de peste 1000 de kilometri a inclus de la traversarea orașelor și rularea cu viteză pe autostrăzi până la porțiuni mai grele din zona de munte a Italiei și finalul testului pe Coasta de Azur.

Test în condiții reale de trafic: conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a parcurs 1000 de kilometri cu o singură încărcare

În total Vision EQXX  s-a aflat în mișcare 11 ore și 32 de minute, iar viteza medie înregistrată a fost de 87.4 km/h. Pe autostradă prototipul a rulat și cu 140 km/h, iar în rest mașina a fost condusă respecând limitele de viteză.

Consumul mediu a fost de 8.7 kWh pentru 100 km și Mercedes-Benz susține că la finalul testului bateria lui Vision EQXX mai avea 15% și conceptul ar mai fi putut parcurge aproximativ 140 de kilometri.

Urmăriți Impact.ro și pe