De câțiva ani încoace, tirurile care vin din Bulgaria spre România se confruntă cu problema statului la cozi interminabile, formate în fața celor două poduri de peste Dunăre, de la Ruse și Vidin. În acest sens, atât Guvernul, cât și autoritățile locale și europarlamentarii au încercat să găsească o rezolvare a acestei probleme care dă mari bătăi de cap transportatorilor.
Autoritățile locale au încercat să găsească o soluție viabilă, însă fără rezultat, astfel că acum s-a implicat chiar și ministrul bulgar de interne, Ivan Demerdjiev, care l-a declarat prioritar, precum și europarlamentarul de la GERB Andrei Novakov.
Cea mai bună soluție ar fi ca autoritățile să oprească camioanele în mai multe locuri din întreaga țară iar apoi să fie lăsate să treacă în etape. Dacă nu se va face acest lucru, există riscul să se aglomerează în fața celor două puncte de trecere a frontierei și traficul devine de coșmar.
Ruse se lovește cel mai des de problema asta, iar pe locul 2 s-ar situa Vidin. Cea mai mare problema este lipsa infrastructurii, care se regăsește și pe drumul spre Vidin, circulația este destul de grea, acolo unde drumul este reparat și lărgit pe alocuri, iar în mod tradițional sunt cozi de camioane la punctul de trecere a frontierei.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„De miercuri, Ministerul de Interne a început să oprească tirurile de-a lungul întregului traseu de la Svilengrad la Ruse”, a declarat ministrul Demerdjiev.
Până în prezent, transportatorii erau opriți după ce traversau munții Balcani iar ministrului de interne este de părere că acest lucru nu este avantajos.
„Vom acoperi întregul traseu pentru a elimina posibilitatea ca tirurile să ocolească posturile noastre și să continue către granița de nord”, a spus el.
Pe lângă toate acestea, trei viceminiștri de la Ministerul de Interne, la Transporturi și la Ministerul Dezvoltării Regionale se ocupă de această problemă pentru a-i găsi o rezolvare rapidă și de durată, și chiar se va crea un consiliu interministerial pentru o mai bună coordonare.
Andrei Novakov, europarlamentarul de la GERB, s-a decis să se implice pentru rezolvarea acestei dileme, iar totul a început cu o strângere de semnături. Atunci când va aduna 100.000 de astfel de semnături o să poată să exercite presiuni, pentru ca, într-un final, Comisia Europeană să se poată angaja să rezolve problema, care este prezentă nu numai în Bulgaria și România, ci și în Ungaria și Slovenia, a explicat Novakov.
„Legislația a fost depusă în prezent în Parlamentul European, pentru a se stabili un timp de așteptare de 15 minute a trenului la frontieră. Ceea ce voi face este să modific acest regulament și să stabilim un timp maxim de verificare a camionului de 1 minut. Asta nu înseamnă 1 minut de așteptare la graniță”, a spus Novakov.
În prezent, șoferii au nevoie de aproximativ 20 de ore pentru a traversa Punctul de Control „Podul Dunării” de la Ruse, iar instituțiile iau măsuri controversate pentru a rezolva problema.