Țeapa pe care o dă Primăria Capitalei posesorilor de mașini electrice. Ce taxă vor trebui să plătească

Stefan Daniel 21.08.2019, 16:42
Țeapa pe care o dă Primăria Capitalei posesorilor de mașini electrice. Ce taxă vor trebui să plătească

Nici cei cu mașini electrice nu scapă netaxați de Primăria Capitalei. Tocmai când credeai că treci în rândul lumii și îți iei un automobil care nu poluează, primăria tot are ceva de împărțit cu tine. Controversata lege care va impune vinietele de poluare în Capitală nu-i va ocoli nici măcar pe cei care au autovehicule electrice. Cel puțin, din forma actuală a textului proiectului de lege, așa reiese. Ca să nu mai spun că nu se menționează nimic despre motociclete și scutere.

Un proiect de lege dat în grabă, de teama de represaliile Comisiei Europene

Țeapa pe care o dă Primăria Capitalei posesorilor de mașini electrice. Ce taxă vor trebui să plătească
Scopul unei mașini electrice este tocmai de a „curăța” aerul, nu banii pe taxe fac asta

De teama de represaliile Comisiei Europene și de faptul că timp de 30 de ani, niciun primar general nu a gândit nimic util pentru îmbunătățirea calității aerului din Capitală.

Deocamdată, proiectul de lege se află în dezbatere publică, așa cum se procedează în cazul oricărei legi. Se numește „Proiect de hotărâre privind măsuri concrete de îmbunătățire a calității aerului în
Municipiul București”.

Nu se spune nimic concret despre cum vom respira un aer mai curat pentru că este vorba doar de niște taxe și amenzi. Ultima dată când am verificat, banii nu filtrau aerul de noxe. Dar cei din primărie, în frunte cu Gabriela Firea, cred că este cea mai bună măsură, mai ales că așa s-au „spălat pe mâini” de această problemă și alți primari din alte orașe europene.

În principiu, primăria susține că aceste viniete sunt necesare întrucât Comisia Europeană a deschis deja un proces de infrigement împotriva Bucureştiului. Dacă autorităţile nu iau măsuri pentru reducerea poluării, ar trebui să plătească o amendă de 1,7 milioane de euro şi 124.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere.

Dar UE obligă să fie luată o măsură, nu neapărat introducerea unei taxe. Pentru că taxa se plătește, iar poluarea se intensifică în continuare. Ba chiar, atunci vei avea un motiv în plus să te dai pe străzi cu mașini diesel și SUV-uri cu motoare de 3.0 litri. Dacă tot plătești, de ce nu?

Nici posesorii de mașini electrice nu sunt scutiți de taxa Oxygen-B

Țeapa pe care o dă Primăria Capitalei posesorilor de mașini electrice. Ce taxă vor trebui să plătească
Nici posesorii de mașini electrice nu scapă netaxați de legea Gabrielei Firea

Nu mai insist asupra taxelor pe care trebuie să le plătească posesorii anumitor mașini care vor să circule prin anumite zone din centrul Capitalei. Să aruncăm o privire pe textul proiectului de lege care încearcă să lămurească ce mașini vor fi datoare municipalității cu o vinietă Oxygen-B.

Aceasta se aplică tuturor autovehiculelor care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov, cu masă mai mică de 5 tone și care au norme de poluare de la Euro 3 în sus. Cele care au Euro 1, 2 sau sunt non-Euro nici nu mai încape îndoială că nici nu vor mai avea voie să se apropie de centrul Bucureștiului.

Dar textul menționează că trebuie să plătească vinieta și cei cu mașini hibride (aici, mai pot înțelege, pentru că oricum cine își ia astfel de mașini, circulă cu ele doar pe benzină) și cei cu mașini electrice. Vezi Articolul 3, punctul b):

„Autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului București și a județului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 și Euro 6, precum și cele hibride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul București, numai în urma achiziționării vinietei electronice de tip Oxygen-B.”

Țeapa pe care o dă Primăria Capitalei posesorilor de mașini electrice. Ce taxă vor trebui să plătească

Așadar, dacă ai mașină electrică și este înmatriculată în alt oraș din România, dar vrei să vizitezi pe cineva din Capitală, trebuie să plătești vinieta, chiar dacă nu poluezi. Până la urmă, e taxă regională sau de poluare? Nu degeaba vrea și primarul din Comarnic să impună o taxă mașinilor cu număr de București.

Vezi aici textul integral al proiectului de lege.

Urmăriți Impact.ro și pe