Taxă pod Giurgiu-Ruse 2022. Câți bani trebuie să scoți din buzunar și cum se plătește la întoarcerea din Bulgaria

Andra Daoud 28.06.2022, 17:15
Taxă pod Giurgiu-Ruse 2022. Câți bani trebuie să scoți din buzunar și cum se plătește la întoarcerea din Bulgaria

Șoferii care trec cu mașina din România în Bulgaria pe la Giurgiu trebuie să plătească o taxă pod Giurgiu-Ruse 2022. Pentru a putea trece pe Podul Prieteniei, așa cum este numit podul care leagă localitatea românească de cea bulgăreacă, românii trebuie să scoată din buzunar anumite sume de bani, în funcție de autovehiculul pe care îl conduc. Cum se poate plăti taxa și ce trebuie să știe toți șoferii.

Taxă pod Giurgiu-Ruse 2022. Cât costă să treci Podul Prieteniei

Punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu este unul dintre cele mai tranzitate din țară, mai ales în timpul verii. Mulți români aleg să plece în concediu în Bulgaria, Grecia sau Turcia cu mașina, iar pentru a ajunge acolo ies din țară prin punctele de trecere a frontierei din sudul României, Giurgiu-Ruse fiind cel mai des folosit. Pentru a ajunge în Bulgaria, șoferii trec pe Podul Prieteniei, pentru care trebuie să achite o taxă atât la dus, cât și la întors.

Această taxă pod Giurgiu-Ruse 2022 variază în funcție de tipul de autovehicul, astfel că pentru autovehiculele care transportă persoane, precum microbuzele, taxa este de aproape 4 ori mai mare decât pentru un autoturism, de exemplu. Taxa de pod se achită la Vama Giurgiu, atunci când ieșiți din țară, și poate fi plătită atât cash, cât și cu cardul bancar, iar costurile arată în felul următor:

  • autovehicul: 15 lei
  • autoutilitară cu greutate mai mică de 3,5 tone: 29 lei
  • autovehicul transport versoane (între 9 și 23 de persoane): 58 lei
  • autoutilitară cu greutate între 3,5 și 7,5 tone: 58 lei
  • autoutilitară cu greutate între 7,5 și 12 tone: 88 lei
  • autocare cu capacitate mai mare de 23 de persoane: 122 de lei
  • autoutilitară cu greutate mai mare de 12 tone, maximum 3 osii: 122 de lei
  • autoutilitară cu greutate mai mare de 12 tone, 4 osii: 180 de lei

Taxă pod Giurgiu-Ruse 2022 – cum se plătește la întoarcerea din Bulgaria

Așa cum menționam anterior, acea taxă pod Giurgiu-Ruse 2022 trebuie achitată și la întoarcere. Cei care revin în țară prin punctul de frontieră de la Giurgiu trebuie să achite aceeași taxă, de data aceasta în euro sau în leva. La întoarcerea din Bulgaria, taxa de pod se plătește în vama Ruse, iar costurile sunt următoarele:

  • autovehicul: 3 euro
  • autoutilitară cu greutate mai mică de 3,5 tone: 6 euro
  • autovehicul transport versoane (între 9 și 23 de persoane): 12 euro
  • autoutilitară cu greutate între 3,5 și 7,5 tone: 12 euro
  • autoutilitară cu greutate între 7,5 și 12 tone: 18 euro
  • autocare cu capacitate mai mare de 23 de persoane: 25 euro
  • autoutilitară cu greutate mai mare de 12 tone, maximum 3 osii: 25 euro
  • autoutilitară cu greutate mai mare de 12 tone, 4 osii: 37 euro

Românii care merg în Bulgaria trebuie să rețină că taxa de întoarcere se poate plăti doar în euro, leva sau cu cardul, nu în lei românești.

Taxa pod Giurgiu-Ruse 2022
Podul Giurgiu-Ruse este un pod de oțel peste Dunăre

Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Podul Giurgiu-Ruse este un pod de oțel peste Dunăre, care face legătura între malul românesc și cel bulgăresc, respectiv între orașele Giurgiu și Ruse. Podul are o lungime de 2,8 kilometri și a fost inaugurat la 20 iunie 1954. Sunt doar două astfel de poduri care fac legătura între cele două țări vecine, restul traficului fiind preluat de bacuri. Pe lângă podul de la Giurgiu, mai este cel de la Calafat-Vidin.

Podul Prieteniei are o punte pentru traficul rutier, cu două benzi pe sens, și una pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală poate fi ridicată pentru trecerea navelor mari pe Dunăre. Această porțiune mobilă are 85 de metri lungime, iar de revizia ei se ocupă autoritățile din România.

Construcția a durat doi ani și jumătate, iar la realizarea podului au fost implicați ingineri români din școala lui Anghel Saligny. Piesele din care a fost construit au venit din Cehoslovacia, Ungaria si Polonia, pe lângă România și Bulgaria. Problema unui pod peste Dunăre, care să lege cele două state vecine, s-a pus la începutul anilor ’50.

După terminarea celui de-Al Doilea Război Mondial, nici România și nici Bulgaria nu aveau resursele financiare necesare pentru un astfel de proiect, dar pentru că era o lucrare de importanță strategică și economică nu numai pentru cele două state, au obținut sprijinul URSS. Astfel, rușii au decis să participe la proiectarea podului, să pună la dispoziție utilajele care lipseau României și Bulgariei și să finanțeze aproape integral construcția.

Urmăriți Impact.ro și pe