Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring

Bogdan Bârliga 17.01.2022, 10:59
Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring

Subaru a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo din acest an un concept electric cu care vrea să stabilească un nou record pe celebrul circuit Nurburgring.

Subaru STI E-RA are un sistem de propulsie format din patru motoare electrice capabile să livreze o putere de 1088 CP.

Subaru STI E-RA: pregătit pentru Nurburgring

Acest concept a fost dezvoltat de celebra divizie Subaru Tecnica International și scopul declarat al producătorului nipon este să obțină cu acest concept un nou record pe Nurburgring Nordschleife.

Subaru STI E-RA are un sistem de propulsie format din patru motoare electrice cu o putere totală de 1088 CP, iar prin amplasarea unităților electrice mai aproape de roți a fost obținută o vectorizare mai bună a cuplului.

Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring

Sistemul de vectorizare a cuplului este o tehnologie care egalizează echilibrul cu limita de aderență a fiecăreia dintre cele patru roți cu ajutorul unui sistem de control.

Sistemul calculează semnalele de la senzori privind viteza roții, viteza vehiculului, unghiul de virare, forța G, rata de rotire, presiunea de frânare, sarcina pe roată și determină cuplul de antrenare/frânare al fiecărei roți pentru a obține un factor de stabilitate țintă și oferă instrucțiuni invertorului.

Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring

Conceptul folosește o transmisie specială pentru optimizarea distribuției de putere produsă de Yamaha  și este alimentat de o baterie cu o capacitate de 60 kW.

Deși nu există planuri clare pentru producție Subaru STI E-RA respectă normele FIA pentru cursele din competiția dedicată mașinilor electrice E-GT.

Recorduri pe Nurburgring Nordschleife

Toți marii producători auto cu modele sport în gamă încearcă să demonstreze că pot să depășească timpii înregistrați de concurenți pe cei 20,832 de kilometri ai circuitului Nurburgring Nordschleife.

Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring

Așa cum spuneam la prezentarea conceptului Subaru STI E-RA compania niponă a anunțat că va duce prototipul în 2023 pe Nurburgring Nordschleife și va încerca să obțină un timp de 6 minute și 40 de secunde.

Timpul vizat de Subaru este apropiat de cel reușit de modelul cu motor termic Porsche GT2 RS MR ( 6:44.749) și mult mai bun față de cel înregistrat în anul 2019 de Tesla Model S Plaid ( 7:35.579).

Și Subaru își electrifică gama

Subaru Solterra este primul vechicul electric lansat de companie și reprezintă rezultatul unei colaborări cu Toyota.

Subaru STI E-RA: 1.088 CP pentru stabilirea unui nou record pe Nurburgring
Subaru Solterra

Pentru a reduce costurile Subaru și Toyota au dezvoltat împreună o nouă platformă dedicată mașinilor electrice. La Toyota aceasta se numește e-TNGA, iar Subaru folosește denumirea de e-SUBARU Global Platform.

Colaborarea dintre cele două companii a avut ca prim rezultat lansarea unui SUV cu sistem de propulsie electric. Practic noul model Toyota bZ4X și Subaru Solterra sunt din punct de vedere tehnic identice. Diferențele apar la nivel de design și fiecare companie își va implementa tehnologiile proprii.

Subaru Solterra este echipat cu o baterie de 71.4 kWh și poate atinge o autonomie maximă de 530 de kilometri.

 

Urmăriți Impact.ro și pe