Sperietură puternică pentru cei aflați în gara Ploiești-sud. Locomotiva unui tren cu pasageri a luat foc

Dumitrică Roxana 10.08.2022, 23:03
Sperietură puternică pentru cei aflați în gara Ploiești-sud. Locomotiva unui tren cu pasageri a luat foc

Momente de panică în gara din Ploieşti. Un incendiu a izbucnit, miercuri seara, la locomotiva unui tren de călători în Gara de Sud din Ploiești.

Incendiul, dificil de lichidat

Locomotiva electrică a unui tren de călători a luat foc în Ploiești, în Gara de Sud.

„Acționează un ofițer și 15 subofițeri cu două autospeciale de stingere, o autospecială cu azot și po ambulanță SMURD”, anunță ISU Prahova.

Incediul se manifestă cu flacără deschisă și degajare mare de fum sub locomotivă.

Reprezentanții ISU Prahova au anunțat că locomotiva a fost decuplată de restul vagoanelor de călători și trasă pe o altă linie. Pompierii acționează cu azot pentru lichidarea incendiului.

Din fericire, nu au fost înregistrate victime. Cercetările sunt continuate de către lucrătorii Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Prahova sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere din culpă.

Pasagerii trenului Craiova-Bucuresti au asteptat doua ore in camp. Locomotiva s-a stricat din cauza caldurii

Infrastrucura, veche de 50 de ani

Nu s-a publicat o statistică a numărului de defecțiuni apărute la locomotive, dar în ultimele  săptămâni au fost nepermis de multe, cu consecințe deloc plăcute pentru pasageri.

 Este un lucru neplăcut și nu e de mirare dacă ținem cont că media de vârstă a parcului este de 40 de ani și există în funcțiune și locomotive produse acum peste cinci decenii.

Angajații de la divizia de reparații au protestat la început de 2020 și spuneau că trebuie în multe cazuri să ia o piesă de la o locomotivă pentru a o pune la alta și că lucrurile sunt din ce în ce mai grave.

Vârsta medie a parcului inventar de vehicule feroviare de tracţiune, în funcţie de tipul de tracţiune se prezintă astfel: locomotive electrice – 39 de ani, locomotive diesel – 45 ani, automotoare – 50 ani. Mai puțin de 15 locomotive CFR Călători au fist modernizate după 2007. Ultimele vehicule feroviare de tracţiune au fost achiziţionate de către CFR Călători în perioada 2009-2011.

Nici aici nu putem spera într-o rezolvare și nici în venirea noilor rame electrice fiindcă licitațiile s-au tot blocat și nu mai putem spera să avem aceste trenuri noi mai repede de 2025.

Cum se împart banii în cuplul lor?
Urmăriți Impact.ro și pe