Soluția pentru ca E85 să nu mai fie numit ”drumul morții”. Va fi implementată din 2022

Stan Filon 11.08.2021, 15:46
Soluția pentru ca E85 să nu mai fie numit ”drumul morții”. Va fi implementată din 2022

An de an, zeci de oameni mor în accidente rutiere pe E85/DN2, cunoscut și ca ”drumul morții”. Autoritățile se pare că au găsit soluția pentru reducerea numărului de accidente pe acest drum. Măsura a fost aplicată pe o bucată de drum, unde nu a mai fost înregistrat niciun accident rutier.

S-a găsit soluția pentru ca E85 să nu mai fie denumit ”drumul morții”

Cei care au tras un semnal de alarmă, din nou, sunt membri asociației Pro Infrastructura, care au tot făcut lobby pentru a se face ceva pe ”drumul morții”. Aceștia recunosc că soluția 2 + 1 alternativ aplicată pe tronsonul dintre Sinești și Movilița și-a dovedit eficiența.

Acum, mai mulți experți independenți cer în mod repetat aplicarea soluției 2+1 alternativ pe sectoarele europeanului spre Moldova unde există un singur sens pe direcția de mers, iar acostamentul este folosit în mod eronat drept bandă de urgență.

S-a gasit solutia pentru ca E85 sa nu mai fie denumit ”drumul mortii”
S-a gasit solutia pentru ca E85 sa nu mai fie denumit ”drumul mortii”

Soluția 2+1 alternativ a fost deja aplicată cu succes

Asociația Pro Infrastructura a tras ultimul semnal de alarmă la finalul lunii iulie. „A fost implementata parțial pe cei 10 kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, se arată într-o postare pe Facebook a celor de la Pro Infrastructura.

Ei bine, semnalul a ajuns acolo unde trebuie, iar oficialii CNAIR au răspuns solicitărilor și spun că pregătesc un ghid și norme de aplicare pentru implementarea soluției masiv în România, pentru scăderea numărului de accidente rutiere.

”Lucrăm la o normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”, a declarat Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR, pentru ȘtirileProTv.ro.

Sunt însă niște cerințe tehnice pe care nu multe drumuri din România le îndeplinesc. Pentru ca soluția 2+1 să poată fi aplicată, lățimea totală a drumului care urmează să fie convertit trebuie să aibă minimum 12 metri, deoarece fiecare dintre cele trei benzi va avea 3,5 metri lățime. CNAIR anunță că pe tronsoanele unde se va circula pe o singură bandă, șoferii nu vr putea depăși viteza de 80 de km/h.

Dacă va fi adoptat sistemul 2+1 alternativ, atunci cirulația se va desfășura în total pe 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc să fie folosită ca bandă pentru depășire alternativ pentru fiecare dintre cele două sensuri de mers.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...