EXCLUSIV

Situația de la metroul bucureștean scapă de sub control. În companie nu se știe nimic despre restructurarea de buget, trenurile continuă întârzierile. EXCLUSIV

Alexandru Catalan 12.08.2022, 06:00
Situația de la metroul bucureștean scapă de sub control. În companie nu se știe nimic despre restructurarea de buget, trenurile continuă întârzierile. EXCLUSIV

Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului nu va veni cu mâna goală pentru bucureșteni. Începutul săptămânii viitoare va aduce cea de a doua lună de când metroul bucureștean circulă în condiții speciale, din cauza lipsei acute a banilor. De la jumătatea lunii iulie încoace, intervalul de succedare a garniturilor de metrou pe toate magistralele, este cuprins între 10 și 14 minute. Asta în teorie, fiindcă de multe ori însă această întârziere poate atinge chiar și 20 de minute, în special spre finele programului de muncă, când garniturile și conducătorii lor se retrag spre locurile de garare.

Metrourile vor continua să circule la intervale mult mai mari de timp decât cele normale

IMPACT.RO a încercat să obțină un punct de vedere oficial pe această temă din partea conducerii Metrorex. „Încă se poartă discuții, la toate nivelele! Încă nu știm când se va remedia situația. Așteptăm! De îndată ce ne va fi clară situația, vom anunța la rândul nostru!”, a sunat singurul răspuns oficial primit. În rest, cu amabilitate, suntem încurajați să ne trimitem solicitările pe adresa de email a instituției, urmând a primi cândva și răspunsurile.

Surse din interiorul Metrorex spun însă că situația e la un pas să scape de sub control: „Nu există niciun termen limită, nimic! Nimeni nu știe și nici nu ne poate spune când va avea loc rectificarea bugetară anunțată de Guvern. După cum nici nu știm la ora asta ce sumă da bani îi va fi alocată metroului și dacă cu acei bani își va putea plăti datoria către furnizorul de mentenanță. Sau ce procent din datorie va fi plătit! E o nebuloasă totală din care nu cred că știe cineva cum vom ieși!”.

metrou
Situatia de  la metrou este dezastruoasa

Metrorex are facturi neplătite de circa un an

Potrivit statisticilor, metroul e folosit zilnic de peste 600.000 de bucureșteni, iar menirea sa ar fi aceea de a asigura transportul între diverse puncte ale orașului cu cea mai mare rapiditate, lucru care nu s-a mai întâmplat în ultima lună. Și asta fiindcă compania locală Alstom, cea care asigură mentenanța metroului bucureștean, a decis suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță a flotei de metrou în luna iulie, în condițiile în care Metrorex înregistra facturi restante cu valori semnificative.

Reprezentanții companiei Alstom au avertizat asupra intenției lor de la finele lunii iunie, dar nimeni nu i-a luat în serios. Iar în condițiile în care restanța se ridică la 160 de milioane de lei, existând facturi neplătite de circa un an în urmă, compania a decis să închidă asigurarea serviciilor de curățenie ale garniturilor de metrou din 8 iulie, iar din 11 iulie să suspende  serviciile de mentenanță pentru 50% din flota de metrou.

Pe de altă parte, potrivit celor mai recente date publicate de presă pe tema viitoarei rectificări bugetare pregătită de Guvernul Ciucă, Ministerul Transporturilor ar fi de așteptat să primească circa două miliarde de lei. Cu această sumă, ministerul condus de Sorin Grindeanu se află în topul celor mai privilegiate instituții, întrucât doar alte trei ministere ar urma să primească sume mai mari.

Nu este însă foarte clar cum va fi defalcată suma în cauză și, mai ales, dacă ea va fi și confirmată oficial, întrucât reprezentanții Executivului nu au vorbit până în prezent decât despre faptul că va urma o „rectificare pozitivă”, fără a oferi niciun fel de alte amănunte.

Urmăriți Impact.ro și pe