Se întâmplă cu facturile la energie, nu mai durează mult. Sute de mii de români așteaptă cu sufletul la gură afle cât au de plată la curent, după ce Hidroelectrica nu a mai emis facturi timp de mai multe luni. Compania a anunțat când le va emite pe cele aferente lunilor iulie și august 2022, plata acestora putând fi făcută și în rate.
Hidroelectrica, compania de stat care nu le-a mai trimis multor clienți facturi de aproape jumătate de an, spune că în circa o săptămână la va emite pe cele aferente lunilor iulie și august 2022, atât pentru clienții casnici, cât și pentru firme.
Hidroelectrica a precizat că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici, scrie economedia.ro.
Hidroelectrica nu a mai emis facturi de aproape nouă luni de zile, iar reprezentanţii companiei anunţau la începutul anului că sistemul de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație, va intra în normalitate și abonații vor primi din nou facturi pentru energia electrică. Cele mai multe sunt pe luna aprilie 2022, iar termenul de plată este martie 2023.
Hidroelectrica a anunțat recent că a făcut mici modificări la facturi, astfel că pe nota de plată vor exista coduri noi pentru locurile de consum, iar acestea vor putea fi folosite în paralel cu cele vechi pentru a putea transmite indexul pentru o perioadă de câteva luni.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]De asemenea, este important de ştiut că, în luna februarie 2023, se va transmite indexul în perioada 22-26 februarie.
Mulți dintre clienții săi așteaptă facturile pentru consumul din partea a doua a anului trecut încă de la începutul lunii februarie, așa cum a spus directorul Hidroelectrica la începutul lui ianuarie.
Hidroelectrica a anunțat recent că a început să furnizeze facturile la energie electrică, întârziate pentru ultimele nouă luni, iar acestea vor fi transmise la interval de câte o săptămână și nu „cu teancul” pentru mai multe luni, anunță președintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea.
Clienții pot cere și plata în rate dacă facturile sunt prea mari. Cererea trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central. Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale.
În urmă cu o săptămână, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început controale la Hidroelectrica, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi.
Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. De asemenea, are și 27.000 de clienți non-casnici.