Se dau bani de la YouTube pentru clipuri scurte: cum îi câștigi, cine sunt privilegiații

Gabriel Peneș 26.09.2022, 13:11
Se dau bani de la YouTube pentru clipuri scurte: cum îi câștigi, cine sunt privilegiații

Se dau bani de la YouTube pentru clipuri scurte. La ora actuală, vloggerrii cu mare popularitate câștigă sume impresionate deja din difuzarea unor video-uri pe platforma deținută de Google. Din 2023, creatorii de conținut vor putea beneficia de venituri suplimentare dacă vor realiza clipuri scurte, dar condițiile pentru a câștiga acei bani sunt destul de restrictive.

Se dau bani de la YouTube pentru clipuri scurte

Se dau bani de la YouTube pentru clipuri scurte. O modificare adusă de gigantul specializat în difuzarea de producții video ar putea da o lovitură concurenței constituite de rețele sociale ce mizează pe imagine și filmări. Creatorii de clipuri scurte vor primi un procent din banii generați de reclamele afișate, după ce vor fi acceptați în programul prin care YouTube recompensează toți creatorii eligibili. YouTube anunță că, de anul viitor, vor face parte din Partner Program și creatorii de Shorts, scrie profit.ro.

Shorts este numele folosit pentru clipuri scurte copiate de la TikTok, iar Partner Program este sistemul prin care creatorii eligibili primesc un procent din veniturile generate de reclame. Reprezentanții YouTube spun că este pentru prima oară când acest format video va aduce bani creatorilor într-un mod organizat la nivel de platformă.

Începând de anul viitor, YouTube, care este deținută de Google, va oferi creatorilor de conținut o parte din câștigurile obținute prin Shorts, în funcție de numărul de vizualizări al fiecărui videoclip în parte.

„Este prima dată când se oferă distribuirea reală a veniturilor pentru videoclipuri pe termen scurt”, a spus Neal Mohan, CPO YouTube, în timpul conferinței „Made on YouTube”, citat de CNBC.

Cum îi câștigi, cine sunt privilegiații

Creatorii de pe YouTube Shorts ar urma să primească 45% din veniturile obținut din publicitate, însă în anumite condiții, în timp ce YouTube își va opri 55% din venituri. Condițiile pentru a beneficia de sume prin postarea de clipuri scurte sunt destul de restrictive. Ele îi avantajează pe vloggerii deja faimoși, cu o bază mare de urmăritori și număr uriaș de vizualizări. Astfel, ei ar trebui să aibă peste 1.000 de abonați, 4.000 de ore de vizionări în ultimul an și cel puțin 10 milioane de vizualizări în platformă în ultimele 90 de zile, conform TechCrunch.

Funcția Shorts permite crearea de videoclipuri scurte, de 60 de secunde, similare celor de pe TikTok, aplicația deținută de compania chineză Byte Dance.

YouTube Shorts mai permite:

  • adăugarea de text în anumite puncte din videoclip;
  • adăugarea automată de subtitrări în videoclipul scurt;
  • adăugarea de clipuri video din galeria telefonului la înregistrările realizate cu camera Shorts;
  • adăugare filtre de bază pentru corecția culorilor în videoclipurile scurte, urmând a fi lansate mai multe efecte în viitor.

Anul trecut, YouTube Shorts a devenit disponibilă și în România. Până acum, singura modalitate de a câștiga bani în Shorts era printr-un fond de 100 de milioane de dolari care a fost lansat anul trecut. Cu aceste modificări aduse la Partner Programs, YouTube speră să atragă mai mulți creatori decât Tik Tok, Instagram și ceilalți rivali, pentru a avea mai mult conținut video scurt în care să pună cât mai multe reclame.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....