Schimbări majore! Cât ar putea să plătească șoferii pentru mașinile parcate neregulamentar. Propunerea a ajuns în Senat

Un proiect de Lege doreste stabilirea unor preturi fixe in toata tara pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Un proiect de lege depus la Senat obligă Administrațiile publice locale și administratorii de drumuri să respecte un set de tarife maxime pe care le pot aplica pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate neregulamentar.

Un proiect de Lege dorește stabilirea unor prețuri fixe în toată țara pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

Așadar, vești bune pentru șoferi vin de la Senat, unde proiectul de Lege nu mai lasă la latitudinea administrațiilor locale să stabilească prețurile pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Prețurile cuprinse în proiectul de lege sunt mult mai mici decât cele practicate în prezent în țară și în Capitală.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat, niciun tarif stabilit la nivel local nu va mai depăși următoarele sume:

  • pentru mașinile mici (adică până la cinci tone): 100 de lei pentru ridicare, 3 lei/kilometru pentru transport și 2,5 lei pentru fiecare oră de depozitare;
  • pentru mașinile mari: 150 de lei pentru ridicare, 4,5 lei/kilometru pentru transport și 5 lei pentru fiecare oră de depozitare
Un proiect de Lege doreste stabilirea unor preturi fixe in toata tara pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Un proiect de Lege doreste stabilirea unor preturi fixe in toata tara pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Proiectul de Lege prevede amenzi pentru firmele care ridică mașinile, dacă nu respectă Legea

Propunerea legislativă mai propune ca, la momentul ridicării, să se comunice deținătorului mașinii ce tarife ar avea de plătit pentru recuperare, însă nu se precizează cum se va face acest lucru. Proiectul de lege vine și cu prevederi legate de amenzile pe care le pot plăti autoritățile locale, dacă nu respectă prețurile impuse de lege.

Ținând cont că proiectul de Lege va modifica Codul Rutier, aceste amenzi sunt cele pentru șoferi, în puncte amendă. Astfel, firmele de ridicare ale autoturismelor vor primi o sancțiune între 21 și 100 de puncte-amendă (140 de lei punctul) pentru nerespectarea tarifelor și o alta, la fel, pentru neanunțarea proprietarului, la momentul ridicării, cu privire la costuri.

Din când în când, tarifele practicate de autoritățile locale pentru ridicarea mașinilor parcate ilegal vor putea fi indexate, însă doar de către Guvern.

În prezent, șoferii plătesc tarife fixe, indiferent că mașina este depozitată o zi sau o oră

Cei trei parlamentari care au venit cu ideea spun că din cauza lipsei unor standarde de cost, se ajunge la situații excesive, în care se percep prea mulți bani ca tarif de ridicare, recuperare ș.a.m.d.

În prezent, fiecare consiliu local poate stabili, în funcție de firma cu care contractează pentru serviciile respective, tarife mai mici sau mai mari, însă au apărut discrepanțe importante între tarifele stabilite într-un oraș sau în altul, atunci când măsura a început să fie pusă încet, încet în aplicare, prin țară.

Șoferii care parchează ilegal sunt obligați în prezent să plătească o sumă fixă pentru tranportul mașinii, indiferent de distanță, la fel se procedează și pentru depozitarea autoturismului. Șoferii sunt nevoiți să plătească pentru o zi întreagă, chiar dacă își recuperează autoturismul într-o oră.

Pentru a deveni Lege, propunerea legislativă trebuie să fie votată în Parlament, după care să fie promulgată prin decret prezidențial, ca mai apoi să fie publicată în Monitorul Oficial.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI