Schimbarea care îi afectează pe toți clienții ING. Românii care dețin carduri trebuie să afle

Badea Violeta 28.01.2023, 21:49
Schimbarea care îi afectează pe toți clienții ING. Românii care dețin carduri trebuie să afle

Toți clienții care au card la ING sunt vizați. Reprezentanții băncii atenționează clienții cu privire la noile tentative de fraudă online. Iată de ce acestea devin mult mai greu de depistat. Anunțul care îi înspăimântă pe români!

Clienții ING trebuie să afle asta. Noile tentative de fraudă online vor fi mai greu de depistat

ING Bank și Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică transmit un semnal de alarmă pentru clienții băncii. Potrivit acestora, atacatorii cibernetici au început să folosească inteligența artificială pentru a redacta e-mailuri de tip phishing și escrocherii mai convingătoare.

E-mail-urile de tip phishing se numără printre cele mai utilizate metode de fraudare pentru accesarea datelor personale ale clienților. Prin intermediul acestora se solicită actualizarea datelor, contractarea unor credite internaționale, dar sunt anunțate și celebrele oferte de nerefuzat.

Probabil că ați primit de mai multe ori e-mailuri și mesaje în care vi se spune că ați câștigat un premiu sau că banca are nevoie de dumneavoastră pentru a vă accesa contul.

Dincolo de mesajul în sine, de cele mai multe ori, ceea ce demontează înșelătoria este faptul că textul are greșeli de ortografie, propoziții scrise prost, fragmente în limba engleză și alte defecte care dau de gol minciuna. Dar dacă aceste mesaje ar fi scrise corect, într-un limbaj fluent și natural, ar fi mult mai credibile.

„Inteligența artificială s-a bucurat de o evoluție accelerată în ultimii ani, cu beneficii evidente în multe domenii. Există, însă, și riscuri: aplicațiile de inteligență artificială curente pot genera un mesaj de phishing care pare autentic, similar cu mesajele uzuale trimise de bancă sau de către un furnizor de servicii, fără greșeli gramaticale, inclusiv în limba română.

De asemenea, remarcăm tendința în creștere de a folosi reclame false de către fraudatori, promovate pe motoarele de căutare și în social media, prin care încearcă să convingă utilizatorii să acceseze site-uri malițioase. La ING depunem în permanență eforturi pentru a depista tentativele de fraudă și punem accent pe informarea corectă a tuturor utilizatorilor de carduri.

Așadar, îi sfătuim pe toți aceștia să fie vigilenți la mesajele primite, să verifice expeditorul și site-urile accesate și să nu își introducă niciodată datele cardului pe link-uri primite”, a precizat Bogdan Costea, Head Of Information Security în cadrul ING Bank România.

Citește și Banca din România care publică salariile odată cu anunţurile de angajare. E singura care face asta!

Anunt important pentru clientii care au carduri la ING
Anunt important pentru clientii care au carduri la ING

„Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai pricepuți”

Reprezentanții ING transmit că, odată cu dezvoltarea accelerată a tehnologiei, infractorii cibernetici devin din ce în ce mai pricepuți în a-și perfecționa tehnicile și scenariile de atac.

Din păcate, aceștia se pot folosi deja de inteligența artificială cu scopul de a obține, prin automatizare și adaptare la context, o rată de succes a atacurilor mult mai bună.

Prin urmare, observăm cum textele mesajelor frauduloase sunt din ce în ce mai bine scrise și adaptate în limba română, până la un nivel la care utilizatorul obișnuit nu mai poate folosi acest indiciu pentru a identifica o potențială capcană.

„Cu toate acestea, dacă respectăm o igienă de securitate cibernetică esențială, încă putem evita peste 90% dintre amenințările existente în mediul online”, menționează Mihai Rotariu, manager al Direcției de Comunicare, Marketing și Media din cadrul DNSC.

Cum ne putem feri de fraudele online

  • nu trebuie să accesăm niciodată linkuri sau atașamente ciudate, din surse necunoscute. Banca nu va trimite niciodată mail-uri care conțin linkuri pentru actualizarea sau verificarea datelor de autentificare sau cu caracter personal;
  • nu trebuie să ne autentificăm niciodată în aplicația de internet banking folosind un link primit pe SMS sau e-mail;
  • nu trebuie să accesăm linkuri promovate de tip advertising. Utilizăm doar aplicația de pe mobil sau tastăm adresa URL într-o nouă pagină web;
  • verificăm mereu sursa reală a mesajelor recepționate, apăsând pe expeditor, înainte de a acționa. Atunci când ceva pare suspect, trebuie să verificăm transmiterea mesajului cu expeditorul pe un canal de comunicare diferit;
  • suntem atenți la ofertele „prea bune pentru a fi adevărate”, verificăm existența lor pe canalele de comunicare oficiale ale companiei;
  • nu finalizăm o tranzacție până când nu ne asigurăm că este ceea ce ne dorim.

Citește și Avertismentul BNR pentru românii cu rate la bancă. Previziunea îngrijorătoare pentru finalul lui 2023. „Vremea dobânzilor mici a trecut”!

Urmăriți Impact.ro și pe
Badea Violeta
  Este redactor Impact.ro, acest site reușind să îi redea satisfacția reală a unei pasiuni și a unui loc de muncă în acealași timp. Violeta a terminat Facultatea de Jurnalism și...