Schimbare uriaşă la Pro TV, după 20 de ani. Ce se întâmplă acum cu postul

Badea Violeta 07.09.2021, 15:40
Schimbare uriaşă la Pro TV, după 20 de ani. Ce se întâmplă acum cu postul

Anunț istoric făcut de către oficialii de la Pro TV! Este pentru prima dată când se întâmplă asta în 20 de ani. Șefii postului din Pache Protopopescu au informat că schimbarea a intrat în vigoare la începutul acestei luni. Iată ce se întâmplă acum cu postul.

Anunț istoric făcut de Pro TV

Schimbarea istorică din partea celor de la Pro TV. După 20 de ani, postul din Pache Protopopescu anunță că și-a modificat oficial publicul comercial. Înainte de această schimbare, vânzarea de publicitate s-a făcut pe categoria telespectatorilor între 18 și 49 de ani, din mediul urban.

Astfel, noul public pe care vinde Pro TV a intrat în vigoare la începutul lunii septembrie. Este vorba despre telespectatorii între 21 și 54 de ani, de la nivelul întregii țări, și numai urban, ca și până acum. Conform protv.ro, agențiile și clienții au fost deja informați cu privire la schimbare, încă de săptămâna trecută, alături de un clip filmat la lansarea grilei PRO TV.

Mai mult decât atât, targetul mai ia în considerare și un alt aspect. Este vorba despre categoriile socio-profesionale Esomar, așa că noul segment comercial al postului PRO TV o să fie 21-54 de ani ABCD, iar singura categorie exclusă este E, adică „Muncitori manuali și non-manuali cu nivel de educație scăzut, proprietari de întreprinderi mici și agricultori”.

Anunt istoric facut de Pro TV
Anunt istoric facut de Pro TV

Care au fost motivele acestei schimbări

Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV, a vorbit despre motivele acestei schimbări isotrice. Oficialul a spus clar de ce s-a modificat publicul comercial de la 18-49 urban, la 21-54 de ani ABCD, naţional.

„În ultimii ani am fost martorii, sau chiar actori mulţi dintre noi, ai migraţiei locative a populaţiei din urban către zonele metropolitane ale oraşelor”, a declarat Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV, potrivit sursei de mai sus.

Un alt motiv ar fi faptul că s-au construit peste un milion de locuinţe în ultimii 10 ani în aceste zone, acest fenomen fiind în accelerare după debutul pandemiei, a mai spus acesta. De asemenea, un alt fenomen social foarte răspândit este migrarea segmentului de vârstă 18-20 de ani în străinătate. În special, tinerii care pleacă în afara țării pentru studii sau pentru a se angaja.

„Trecerea de la 18-49 la 21-54 înseamnă şi o creştere a publicului comercial”, a precizat Lucia Antal, şeful cercetării Pro TV.

„Este important de menţionat ca populatia descrisă de noul target comercial reprezintă 40% din populaţia României, o creştere semnificativă faţă de 24%, cât reprezenta vechiul target comercial.

Asta înseamnă din punct de vedere măsurare a audienţei TV că şi sub-panelul reprezentat de noul target este mai mare”, a mai adăugat Lucia Antal, pentru Pro TV.ro.