Schimbare majoră pe TikTok. Pentru ce vor trebui utilizatorii să scoată bani

Badea Violeta 24.05.2022, 12:50
Schimbare majoră pe TikTok. Pentru ce vor trebui utilizatorii să scoată bani

TikTok este, fără îndoială, una dintre cele mai populare aplicații mobile din lume, inclusiv din România. Utilizatorii pot viziona sau crea gratuit scurte clipuri video, de 15 până la 60 de secunde, direct de pe telefoanele mobile. Însă, reprezentanții companiei anunță o schimbare majoră. Iată despre ce este vorba!

TikTok pregătește o schimbare importantă pentru utilizatori

TikTok a anunțat luni, 23 mai, că va începe să permită unor conturi cunoscute să perceapă abonamente pentru transmisiunile live. Instrumente similare pentru a face bani au fost deja adăugate la rivali precum Instagram și Facebook, pe măsură ce platformele de socializare concurează pentru personalitățile online care atrag publicul, notează AFP.

„Abonamentul LIVE este o extensie a eforturilor noastre de a construi oportunități diversificate de monetizare a creatorilor, care să se potrivească unei game de nevoi ale creatorilor”, au anunțat reprezentanții TikTok într-o postare pe blog.

TikTok a mai transmis că funcția de abonament introdusă în această săptămână va fi disponibilă doar pentru creatori pe bază de invitație deocamdată, dar va fi extinsă la nivel global în lunile următoare. Momentan, compania nu a dezvăluit prețurile.

Creatorii vor putea să treacă într-un mod de chat exclusiv pentru abonați, „sporind o conexiune și mai personală între creator și spectator”, au precizat reprezentanții TikTok.

TikTok se înnoiește cu o funcție surprinzătoare. Fanii aplicației vor fi în culmea fericirii
TikTok

Condiții pentru accesarea funcției de abonare live

Pentru a accesa funcția de abonare live, creatorii și utilizatorii vor trebui să aibă cel puțin 18 ani, a precizat TikTok în postare. Abonații vor avea și anumite avantaje, precum insigne digitale și, în unele cazuri, posibilitatea de a controla unghiurile de filmare în timpul sesiunilor transmise, potrivit clipurilor video postate de creatorii TikTok invitați să participe.

TikTok a anunțat la începutul acestei luni un program de partajare a veniturilor din publicitate cu cei mai populari creatori ai platformei de socializare, apropiindu-se de un model folosit deja de concurenții săi.

Aplicația cu format video scurt a devenit extrem de populară în ultimii ani, cu peste un miliard de utilizatori activi la nivel global, dar a fost criticată pentru că nu oferă creatorilor o modalitate de a monetiza eficient conținutul.

În cadrul unui program TikTok Pulse, care va fi lansat în Statele Unite luna viitoare, companiile își pot plasa reclamele lângă conținutul utilizatorilor din anumite categorii, iar creatorii vor primi o parte din sumă.

„Vom începe să explorăm primul nostru program de împărțire a veniturilor din publicitate cu creatorii, personalitățile publice și editorii media”, a precizat compania, o filială a firmei chineze de tehnologie ByteDance, într-un comunicat.

Alte rețele sociale importante care se concentrează pe video, precum YouTube, Instagram și Snapchat, au implementat deja sisteme de împărțire a veniturilor.

Urmăriți Impact.ro și pe