Sistemul de educație din România traversează o nouă perioadă de schimbare. Recent, ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat care este elementul care devine esențial pentru toți elevii după terminarea liceului. Oficialul român a transmis că a luat acest nou concept în vedere ca urmare a modificărilor din ultimii ani în nevoile de educație ale tinerilor.
Ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat o schimbare importantă pentru toți elevii din România. Această modificare îi vizează în principal pe absolvenții de liceu, după ce specialiștii din Educație au analizat nevoile actuale ale generațiilor de tineri. Măsura transmisă recent este una ce s-a dovedit necesară în ultimii ani în instituțiile de învățământ din țara noastră, însă a fost nevoie de mai mulți ani pentru a fi implementată.
Se pare că educația financiară a devenit un subiect tot mai important în școlile din România, astfel că mulți copii, elevi și studenți au nevoie de îndrumare și în cazul acestui domeniu esențial. Autoritățile din țara noastră și-au propus să acorde o atenția mai mare acestui sector al învățământului, sprijinindu-i pe viitorii adulți să devină mai inteligenți din punct de vedere financiar și nu doar academic.
„Pentru majoritatea indivizilor interacțiunile cu sistemul financiar cresc după finalizarea studiilor liceale și provocările întâmpinate pot reprezenta stimulente importante pentru a-și însuși concepte de educație financiară. Intervențiile cu performanțe ridicate în influențarea comportamentelor financiare pozitive sunt cele care sunt efectuate cât mai aproape de momentul în care se iau deciziile.
Prin urmare este foarte important ca programele de educație financiară să continue și după finalizarea studiilor liceale. În acest stadiu e important ca programele să se concentreze pe dezvoltarea competențelor ce pot fi aplicate imediat: planificarea financiară, administrarea fondurilor disponibile, identificarea și administrarea riscurilor financiare.
Familia joacă un rol important în dezvoltarea competențelor în domeniul financiar, furnizând copiilor primele oportunități de a discuta și interacționa cu banii. Un alt aspect care influențează semnificativ deciziile financiare ale indivizilor este autocontrolul și această trăsătură de caracter poate fi modelată în primii ani de viață.
Prin urmare sprijinirea părinților pentru a putea insufla copiilor de la vârste foarte mici atitudini și comportamente financiare pozitive, reprezintă o direcție de acțiune importantă în cadrul acestei strategii. Aceasta are în vedere realizarea următoarelor activități: Dezvoltarea unui website care să ghideze părinții cu privire la modul în care pot să insufle comportamente financiare pozitive în funcție de vârsta copiilor.
Folosirea campaniilor media pentru a promova beneficiile în dezvoltarea copiilor a discuțiilor pe teme financiare din cadrul familiei (ex. rolul banilor și cum ar trebui să fie folosiți banii, planificarea financiară etc.). În special, pentru vârstele mici, utilizarea poveștilor pentru influențarea comportamentelor financiare pozitive poate reprezenta o cale eficientă în realizarea educației financiară. Mesajele transmise prin intermediul unor personaje de desene animate, din cărți sau din jocurile video pot ajunge ușor la copii și pot influența semnificativ comportamentul acestora.”, a explicat ministrul Cîmpeanu.
Ministrul Cîmpeanu anunța la începutul acestui an că modul de organizare al perioadelor de cursuri și cele de vacanță va fi schimbat. Astfel, după modelul altor 24 de state din Uniunea Europeană, structura anului școlar 2022-2023 va include cinci perioade de învățare și cinci de vacanță. Totodată, România va studia după principiile pedagogiei moderne.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Anul școlar 2022—2023 este structurat astfel:
De asemenea, o altă noutate o reprezintă posibilitatea ca elevii, profesorii și părinții, alături de reprezentanții inspectoratelor școlare să fie consultați pentru a stabili vacanța suplimentară din luna februarie a viitorului an școlar.