Schimbare importantă pentru cei care fac şcoala de şoferi. Ce măsură intră în vigoare

Ana Chivu 01.11.2021, 15:53
Schimbare importantă pentru cei care fac şcoala de şoferi. Ce măsură intră în vigoare

Schimbare importantă pentru cei care vor să își ia carnetul de conducere! Ce măsură intră în vigoare? Viitorii șoferi trebuie să ia asta la cunoștință!

Schimbare pentru cei care fac școala de șoferi: măsura care intră în vigoare

O nouă măsură este pregătită pentru școlile de șoferi, după ce un ordin anterior emis de Ministerul Transporturilor prevede eliminarea criteriului promovabilității în vederea păstrării autorizației de funcționare.

Noua măsură va deschide noi posibilități viitorilor șoferi. Conducătorii auto care se află încă în cursuri vor putea învăța pe mașini moderne, cu transmisie automată sau automatizată, după aprobarea ordinului MT care este în dezbatere publică pe site-ul justiției.

Mai exact, se va elimina obligația folosirii unor camioane dotate cu cutie manuală. Proiectul de ordin al Ministerului Transporturilor are ca scop modificarea condițiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele destinate instruirii practice în conducerea auto.

Se presupune astfel eliminarea obligativității dotării vehiculelor cu sistem de transmisie care presupune o selecție manuală a vitezelor în cazul mașinilor din categoria C sau CE, adică a camioanelor cu remorcă.

Vești noi pentru șoferi
Vești noi pentru șoferi

Detalii din proiect

Noul ordin care ca scop modificarea vechiului ordin pentru a corecta o scăpare a acestuia, lucru menționat în nota de fundamentare a proiectului.

„În cuprinsul textului de modificare (a Ordinului MT nr. 1.123/2021 – n. red.), referința s-a făcut doar la vehicule din categoria C, nefiind cuprinse și vehiculele din categoria CE, care sunt similare prin construcție cu cele din categoria C și pentru care, potrivit vechilor norme, era, de asemenea, stabilită obligativitatea de a fi echipate cu un sistem de transmisie care presupune o selecţie manuală a vitezelor”, apare în nota de fundamentare a proiectului de ordin.

Tot prin Ordinul MT s-a stabilit că școlile de șoferi să nu depindă de rata de promovare a elevilor pentru a-și menține autorizația. Motivul a fost legat de „diferențele demografice și socio-culturale între diferite județe și zone ale țării”.

Criză de șoferi profesioniști în România

Firmele românești care dețin camioane au nevoie de aproximativ 40-45.ooo de conducători auto licențiați. Se ia în calcul scăderea limitei de vârstă de la 21 la 18 ani pentru obținerea permisului de conducere categoria C (TIR-uri, camioane), a spus Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România şi preşedinte al Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutieri (IRU).

„În România, la Autoritatea Rutieră Română sunt înregistraţi peste 350/000 de şoferi profesionişti din care aproximativ 100.000 lucrează în afara ţării, în statele UE.

Sunt mai multe firme de transport în România care şi-au limitat creşterile tocmai din cauza lipsei de şoferi. Am insistat să aducem şoferi din alte ţări, dar bariera de limbă nu face foarte atractivă recrutarea de şoferi din Ucraina, după modelul din Polonia.”

Urmăriți Impact.ro și pe