Scandal pe buget în Primaria condusă de Piedone. USR acuză cheltuieli nejustificate

Gabriela del Pupo 21.02.2022, 09:49
Scandal pe buget în Primaria condusă de Piedone. USR acuză cheltuieli nejustificate
Consilierii locali USR îl acuză pe Popescu Piedone de cheltuieli care nu sunt justificate în propunerea de bufet pe 2022. Aceștia au identificat mai multe puncte din buget unde, deși legea prevede ca acele servicii sau achiziții să fie realizate din alte surse, sunt prevăzute sume care se ridică la un total de 250 de milioane de lei. Cheltuielile cu personalul sunt cu 40% mai mari și achizițiile directe au alocate cu 80% mai mulți bani.

250 de milioane de lei în plus pentru centre culturale și piețe

USR Sector 5 anunță că va cere reexaminarea bugetului pe anul 2022 care nu ar fi construit respectând legile în vigoare. De asemenea Alexandru Dimitriu propune o serie de amendamente prin care se pot elimina cheltuielile în plus care însumează 250 de milioane de lei, bani
pe care Cristian Popescu Piedone i-ar fi prins în buget nerespectând legea.

?. ??????? ?? ???????????? ??? ?????????

Potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 „Se interzic reținerea și utilizarea de venituri în regim extrabugetar, precum şi constituirea de fonduri publice locale în afara bugetelor locale, dacă legea nu prevede altfel”.
Potrivit propunerii de buget prezentate de Primarul Sectorului 5 și a propunerilor de bugete aferente subordonatelor, se poate observa că anumite sume nu sunt cuprinse în bugetul general consolidat, în schimb se regăsesc în bugetele subordonatelor. Iată câteva exemple:
– ?? ???. ??.?? „???????̦?? ?̦? ??????̦??”, în bugetul general consolidat (pagina 18 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) regăsim suma de 493.20 mii lei. În schimb, în bugetul aferent „TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI” (pagina 168 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) regăsim valoarea de 4,522.89 mii lei. Aceeași sumă se regăsește și în bugetul CENTRULUI CULTURAL SI DE TINERET STEFAN IORDACHE la art. 59.11 (pagina 212 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali)
– ?? ????. ??.??.?? „??????????? ?? ????????? ?????? ?? ???????????? ??????????” în bugetul general consolidat (pagina 21 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) este trecută valoarea 0. În schimb, în bugetul „TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI” (pagina 172 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) regăsim valaorea de 620 mii lei. Suma de 310 mii lei se regăsește și în bugetul CENTRULUI CULTURAL SI DE TINERET STEFAN IORDACHE la alin. 72.01.01 (pagina 216 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali), respectiv suma de 310 mii lei se regăsește și în bugetul COMPLEXULUI MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI la alin. 72.01.01 (pagina 238 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali),
– La art. 20.12 „Consultanta si expertiza” din bugetul general consolidat (pagina 18 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) este prevăzută suma de 458.07 mii lei. În schimb, în bugetul aferent „TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI” (pagina 165 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) regăsim valoarea de 732.60 mii lei.
?? ??? ?????? ?? ???????????? ???????̆ ??????????? ?̂? ???? ???? ???????? ?????? ?? ?????? ??? ????????? ????????. Astfel, deși bugetul conține venituri de 400 milioane din fonduri europene, la capitolul cheltuieli din sectiunea de dezvoltare (unde in mod normal ar trebui sa se duca toate aceste venituri din fonduri europene, pentru finantarea cheltuielilor de investitii), suma cheltuielilor este de 256 milioane. Deci, ar părea că o parte din fondurile europene (diferenta de 150 mln) s-ar duce către sectiunea de functionare, adica spre finantarea cheltuielilor curente, ceea ce este ilegal.

??. ?????????? ??????????? ??? ?????????, ?????????? ?̦? ???????? ?????????????

Vorbim despre o crestere cu 50% a veniturilor și cheltuielilor bugetare față de cele de anul trecut. De la 830 milioane realizat în 2021, la 1,268 milioane propunere pentru 2022.
La capitolul Fondurilor Europene se prognozează pentru anul 2022 un venit de 400 milioane lei, în condițiile în care în 2021 la acest capitol au fost înregistrate pe tot parcursul anului 2021 3 milioane venituri
Din acest motiv, din start bugetul pentru anul 2022 trebuie să pornească de la o corecție drastică a veniturilor prognozate la fondurile europene, de cel puțin 300 milioane, anume un buget total de 968 milioane. Și în acest mod vorbim despre un buget hiperoptimist din moment ce el conține la capitolul fonduri europene o creștere de la 3 milioane in 2021 la 100 în 2022.

F?? ??????? ??% ??? ???? ????????, ??? ?? ????????? ????????? ?? ??%

USR spune că s-au prevăzut sume pentru consultanță juridică sau pentru realizarea de împrumuturi la bănci în condițiile în care există oameni în cadrul primăriei care ar trebui să se ocupe de aceste lucruri.
Cheltuielile cu personalul suferă o majorare de la 151 milioane realizată în anul 2021, la 213 milioane pe 2022, ?? ????? ??% – ??? ???????
??% ??? ???? ????????, ??? ?? ????????? ????????? ?? ??%.
?????????? ?? ?????? ?̦? ???????? avem o majorare cu 80% a acestora de la 303 milioane realizat in 2021, la 536 pentru 2022. Exact la capitolul de unde pot fi sifonați cel mai bine banii, prin achiziții directe. Reamintesc faptul ca PS5 a avut achizitii directe in 2021 de aproape 50 milioane lei. Valoarea asta reprezinta 50% din totalul achizițiilor publice facute de toate sectoarele din București si primăria Generală la un loc.
In cadrul cheltuielilor cu bunuri ți servicii avem o creștere senzaționala la cele pentru cultura recreere si religie (capitolul 67), care cresc de la 96 milioane în 2021 la 226 milioane in 2022 ???????? ?? ???%.Avem majorari spectaculoase în bugetele celor 2 instituții care au reprezentat, de pe vremea fostei guvernări DFecte instrumente de sifonat banii publici. Astfel, Pentru 2022 se bugeteaza cheltuieli:
– pentru Stefan Iordache: de 25 mln – ???????? ?? ????? ???%
– pentru Sfântul Andrei: de 25 mln – ???????? ?? ????? ? ???!
?????̆?̦???? ??? ?????????:
– Potrivit prognozei din prezentul buget, în anii următori: 2023, 2024 și 2025 vom asista la o reducere drastică a bugetului, la o valoare între 390 -580 milioane lei;
– Trimestrial cheltuielile salariale scad, de la 61 milioane in trimestrul I, la 45 milioane în trimestrul IV.

???. ???????????:

1. Se diminuează valoarea cuprinsă la Titlul I cod 10 Cheltuieli de personal, din bugetul general consolidat de la valoarea de 213,701.75 mii lei la valoarea de 152.246,925 mii lei, urmând ca toate articolele și aliniatele bugetare aferente acestui capitol să se modifice potrivit execuției bugetare din anul 2021 – ???????? ?? ??,???.?? ??? ???; menținerea valorii cheltuielilor salariale este normală întrucât valoarea salariilor nu poate fi majorată potrivit legislației în vigoare. Noi angajări și majorări ale schemei de personal sunt lipsite de sens, în ultimul an schema de personal fiind majorată cu 200 de posturi doar în aparatul primarului;
2. Se diminuează valoarea cuprinsă la Titlul II Bunuri și servicii 20 din bugetul general consolidat, la valoarea de 354,970.09 mii lei după cum urmează:
– art. 20.12. de la 458.07 mii lei, la valoarea de 200 mii lei – ???????? ?? ???.?? ??? ???; consultanța nu este justificată și nici necesară
– art. 20.13. de la 759.6 mii lei, la valoarea de 200 mii lei – ???????? ?? ???.? ??? ???; pregătirea profesională până acum a fost reprezentată de deplasări la munte și la mare care nu au generat în niciun fel vreo nouă competență profesională
– art. 20.14. de la 1506.41 mii lei, la valoarea de 800 mii lei; calcul simplu daca ar fi să avem 3500 de salariati in aparat propriu plus subordonate ar rezulta un cost de 800 mii lei, cu tot cu medicina muncii – ???????? ?? ???.?? ??? ???; – cheltuielile sunt disproporționate.
– art. 20.30 Alte cheltuieli se diminuează de la valoarea de 407,138.66 mii lei la valoarea de 216,885.59 mii lei ca urmare a diminuării alin. 20.30.30 Alte cheltuieli cu bunuri și servicii, de la valoarea de 390,253.07 mii lei la valoarea de 200,000 mii lei – ???????? ?? ???,???.?? ??? ???
3. Se diminuează valoarea cuprinsă la titlul X Alte cheltuieli 59 din bugetul general consolidat, la valoarea de 34,137 mii lei ca urmare a diminuării alocării de la art. 59.11 „Asociații și fundații”, de la 493.2 mii lei, la 0 mii lei – ???????? ?? ???.? ??? ???
4. La Bugetul aferent TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI (p. 168 din materialul de ședință) se diminuează capitolul X Alte cheltuieli cod 59 la valoarea de 40 mii lei, prin diminuarea art. 59.11 de la 4,522.89 mii lei la 0 mii lei
5. La Bugetul aferent CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE (p. 212 din materialul de ședință) se diminuează capitolul X Alte cheltuieli cod 59 la valoarea de 0 mii lei, prin diminuarea art. 59.11 de la 4,522.89 mii lei la 0 mii lei
6. La Bugetul aferent TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI (p. 172 din materialul de ședință) se diminuează capitolul XIII Active financiare cod 72. la valoarea de 0 mii lei, prin diminuarea alin. 72.01.01 de la 620 mii lei la 0 mii lei
7. La bugetul CENTRULUI CULTURAL SI DE TINERET STEFAN IORDACHE (pagina 216 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) se diminuează capitolul XIII Active financiare cod 72. la valoarea de 0 mii lei, prin diminuarea alin. 72.01.01 de la 310 mii lei la 0 mii lei
8. La bugetul COMPLEXULUI MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI (pagina 238 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) se diminuează capitolul XIII Active financiare cod 72. la valoarea de 0 mii lei, prin diminuarea alin. 72.01.01 de la 310 mii lei la 0 mii lei.
9. Din bugetul TOTAL INVATAMANT+ADMINISTRATIA PIETELOR+CENTRUL CULTURAL STEFAN IORDACHE+ COMPLEXUL MULTlFUNCTIONAL SFANTUL ANDREI (pagina 163 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) e diminuează valoarea cuprinsă la Titlul II Bunuri și servicii 20, cu 1,138.6 mii lei la valoarea de 42,662.94 mii lei după cum urmează:
– art. 20.12. de la 732.60 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.13. de la 276.00 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.14. de la 186.64 mii lei, la valoarea de 56.64 mii lei
10. Din bugetul COMPLEXULUI MEDICOSOCIAL SFANTUL ANDREI (pagina 231 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) se diminuează valoarea cuprinsă la Titlul II Bunuri și servicii 20, cu 387 mii lei la valoarea de 7,924.75 mii lei după cum urmează:
– art. 20.12. de la 132 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.13. de la 180 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.14. de la 100 mii lei, la valoarea de 25 mii le – sunt 92 de posturi, iar prețul pentru protecția muncii nu poate depasi 25000 lei
11. Din bugetul CENTRUL CULTURAL SI DE TINERET STEFAN IORDACHE (pagina 209 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) se diminuează valoarea cuprinsă la Titlul II Bunuri și servicii 20, cu 511.24 mii lei la valoarea de 15,216.87 mii lei după cum urmează:
– art. 20.12. de la 419.6 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.13. de la 50 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.14. de la 51.64 mii lei, la valoarea de 10 mii lei – sunt 40 de posturi, iar prețul pentru protectia muncii nu poate depasi 10.000 lei
12. Din bugetul ADMINISTRAȚIEI PIETELOR SECTOR 5 (pagina 186 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) se diminuează valoarea cuprinsă la Titlul II Bunuri și servicii 20, cu 225 mii lei la valoarea de 2,690 mii lei după cum urmează:
– art. 20.12. de la 180 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.13. de la 30 mii lei, la valoarea de 0 mii lei;
– art. 20.14. de la 30 mii lei, la valoarea de 15 mii le – sunt 68 de posturi, iar prețul pentru protectia muncii nu poate depasi 15.000 lei
13. Se modifică cuprinsul LISTEI DE INVESTITII PE ANUL 2022 a ADMINISTRAȚIEI PIETELOR SECTOR 5 (fila 251 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) în sensul diminuării prețului unei licențe Windows, de la valoarea de 11 mii lei la valoarea de 1.25 mii lei astfel cum se face achiziția de exemplu la GRADINITA NR.35 (fila 325 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali)
14. Se modifică cuprinsul ANEXA 1 – de fundamentare a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021. Programul de investitii, dotari si sursele de finantare a Centrului Cultural și de Tineret Ștefan Iordache (fila 255 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali) în sensul diminuării costului de achiziție laptop de la valoarea de 7.2 mii lei/bucată, la valoarea de 5 mii lei bucata, astfel cum este prevăzut de exemplu în cuprinsul LISTEI DE INVESTITII PE ANUL 2022 a ADMINISTRAȚIEI PIETELOR SECTOR 5 (fila 251 din materialul pus la dispoziția consilierilor locali)
15. Se modifică cuprinsul LISTEU DE INVESTITII PE ANUL 2022 – DlRECTIA GENERALA DE INVESTITII SI ACHIZITII în sensul eliminării pozițiilor 6, 8, anume:
– Eliminarea din lista de achiziții a serviciilor financiare cu privire la cumpărarea, vânzarea și/sau transferul de instrumente financiare, analize financiare fundamentale necesare accesului la lichiditate pentru proiectele viitoare de investiții ale sectorului 5 al Municipiului Bucur (contract subsecvent nr. 3-,,Servicii de consultanta financiarii de specialitate privind contractarea unui/unor împrumuturi de la Trezoreria Statului in valoare de până la 250 mil lei) – ??????? ?? ?.???.??? ???. Este anormal să fie achitat un cost pentru contractarea unui împrumut. Împrumuturile acordate de bănci instituțiilor statului sunt cele mai sigure împrumuturi pe care le acordă băncile.
– Eliminarea din lista de achiziții a serviciilor de consultanta privind mecanismul de recuperare a sumelor, platite de asociatiile de Proprietari in urma procesului de reabilitare termică a blocurilor din Sectorul 5 – ???????? ??.??? ???. Primăria are compartiment juridic și poate oferi consultanța necesară.
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriela del Pupo
Pentru Gabriela del Pupo presa nu a fost prima alegere. Absolventă a Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj, a lucrat mai bine de 10 ani în domeniul artelor spectacolului. Pasiunea pentru știri...