Este scandal imens în industria auto. Peste 300.000 de proprietari de autovehicule au depus plângeri la Înalta Curte din Londra pe numele gigantului Mercedes-Benz, după ce au descoperit un dispozitiv menit să înșele testele de emisii. Ce răspuns a dat compania. Informații pe larg, în rândurile de mai jos.
Mercedes-Benz este ținta a peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de mașini diesel. Acești acuză gigantul că ar fi echipat mașinile cu „dispozitive de înfrângere”, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor, pentru a păcăli testele, informează Reuters.
Producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii în ceea ce privește conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).
De partea cealaltă, compania neagă că în vehiculele sale ar fi fost instalate dispozitive de înfrângere și susține că se va apăra cu fermitate împotriva acestor „pretenții fără fond”.
Circa 300.000 de plângeri au fost emise până acum împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au transmis avocaţii la o audiere preliminară din cursul zilei de joi, 9 februarie. Compania și reclamanţii au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.
Oliver Campbell, un reprezentat al reclamanţilor, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule ale acestei mărci conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi. Astfel, spune el, vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.
La polul opus, avocații apărării neagă vehement ideea că vehicule acestei mărci conţineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor lor de control al emisiilor.
Helen Davies a argumentat că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, amintind de scandalul Volkswagen, când compania a acceptat să plătească anul trecut 193 de milioane de lire sterline pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.
Însă, în continuare, aceasta spune că au existat „diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.