S-a trezit cu biletul de avion anulat, dar s-a răzbunat. Cum a reușit un pasager Wizz Air să obțină despăgubirea de la companie

Mihnea Tălău 21.03.2023, 09:47
S-a trezit cu biletul de avion anulat, dar s-a răzbunat. Cum a reușit un pasager Wizz Air să obțină despăgubirea de la companie

O familie britanică ale cărei zboruri de vacanță au fost anulate în ultima clipă, a reușit să recupereze banii pierduți, precum și cheltuielile, după ce a trimis executorii judecătorești la Aeroportul Luton.

Disprețul companiilor aeriene față de călători

Tatăl a patru copii, Russell Quirk, în vârstă de 55 de ani, a rămas fără 3.900 de lire sterline după ce a fost nevoit să cumpere în ultimul moment bilete de avion spre Portugalia, deoarece Wizz Air a anulat zborul tocmai când era pe punctul de a pleca de acasă.

El a cheltuit peste 2.700 de lire sterline pentru zborul de a doua zi spre Portugalia – de peste patru ori mai mult decât taxa inițială de 700 de lire sterline – pentru ca familia sa să nu-și piardă vacanța de vară, ceea ce înseamnă că va pierde aproximativ 6.000 de lire sterline pe hotel și alte costuri de călătorie, transmite BBC.

Quirk a fost rambursat pentru prețul inițial al biletului la două luni după vacanța din 2022, în mai, dar a cerut companiei aeriene să plătească pentru costurile în exces pe care le suportase pentru noi zboruri, o noapte la hotel și alte cheltuieli – care se ridicau la aproximativ 3.900 de lire sterline.

El a depus o cerere la tribunalul local, dar a spus că Wizz Airlines a ignorat e-mailurile, scrisorile sale cât și comunicarea de la tribunalul.

Ce s-a întâmplat cu zeci de români, după ce WizzAir a vândut mai multe bilete decât are avionul locuri

Au plătit doar cu executorii la ușă

În ultimă instanță, Quirk a solicitat intervenția executorilor judecătorești, care au vizitat biroul Wizz Air de la Aeroportul Luton – spunând că ar putea lua bunuri, inclusiv scaune, mese, computere sau chiar o aeronavă.

În cele din urmă, compania aeriană a predat suma de 4.500 de lire sterline, incluzând taxele de 3.900 de lire sterline, precum și taxele suplimentare.

Russell, care călătorea împreună cu cele trei fiice și soția sa spre Faro, în Portugalia, a declarat: „Am depus o cerere la tribunalul județean cu Wizz Air ca pârât. Ei au ignorat incredibil de mult instanța. Am crezut că singura alternativă era să trimit executorii judecătorești. Am completat un formular și am plătit taxa. Le-am dat adresa aeroportului Luton”.

 ”Mesajul meu este că aceste companii fac procesul atât de dificil, atât de obstructiv încât majoritatea oamenilor renunță. Trebuie să te lupți pentru drepturile tale în calitate de consumator”, a conchis britanicul.

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...