S-a descoperit secretul folosit de Lidl pentru a crește vânzările. Trucul nemților nu dă greș niciodată

Iancu Andreea, Coteț Alexandru 29.07.2021, 11:43
S-a descoperit secretul folosit de Lidl pentru a crește vânzările. Trucul nemților nu dă greș niciodată

Retailerul german Lidl este unul dintre cei mai de succes din România, înregistrând vânzări spectaculoase. Dincolo de ofertele tentante, care animă cumpărătorii și îi îndeamnă să își umple coșurile de cumpărături, există mai multe trucuri pe care le folosesc lanțurile de magazine pentru a atrage clienții. Iar secretul folosit de Lidl pentru a crește vânzările este unul dintre ele. Dacă te numeri printre cei care pornesc cu o listă de cumpărături strictă și se trezesc acasă cu mai multe produse decât intenționau, atunci cu siguranță trucul a funcționat.

Care este secretul folosit de Lidl pentru a crește vânzările

Cumpărăturile zilnice ne fac să scoate mulți bani din buzunar, deși de multe ori ajungem să observăm că produsele achiziționate nu ne folosesc neapărat. Chiar dacă ne străduim să ne ținem de o listă de cumpărături și de un buget strict, există o mulțime de tehnici prin care reprezentanții magazinelor reușesc, în mod indirect, să ne facă să cheltuim bani. Printre acestea se numără și secretul folosit de Lidl, unul dintre cele mai importante supermarketuri din țara noastră, pentru a crește vânzările.

Cea mai simplă metodă de a-i determina pe cumpărători să golească rafturile îl reprezintă trucul coșurilor de cumpărături. Acestea trebuie să fie cât mai încăpătoare pentru a-i determina pe clienți să își dorească să cumpere mai multe lucruri de pe raftul magazinului. Conceptul de spațiu este implicat în acest proces, care te face să achiziționezi mai multe produse, fără să îți dai seama.

Care este secretul folosit de Lidl pentru a crește vânzările
Retailerii apelează la diferite trucuri pentru a determina clienții să cumpere mai mult

Ce alte trucuri folosesc magazinele pentru a determina clienții să cumpere

Comportamentul cumpărătorilor poate fi influențat prin diferite tehnici de marketing, trucuri la care marile lanțuri de magazine apelează de fiecare dată pentru a-și crește vânzările. Acestea reușesc să îi determine pe clienți să adauge cât mai multe produse în coșul de cumpărături. Iar unul dintre ele îl reprezintă oferte extrem de tentante, pe care cumpărătorii aproape că nu le pot refuza. Un exemplu elocvent îl reprezintă faptul că, în trecut, dozele de suc erau vândute într-un pachet de șase bucăți, în timp ce astăzi se regăsesc 12 astfel de produse la o ofertă.

În plus, alimentele și produsele sunt așezate în mod strategic pe rafturi, ținând cont de mai multe aspecte. Astfel, elementele esențiale sunt puse în spatele rafturilor, iar produsele mai scumpe în față. Totodată, sunetul ambiental din magazine reprezintă un alt truc pe care oamenii aflați la cumpărături aproape că nu îl sesizează. Și ție ți s-a întâmplat să fredonezi o melodie în magazin? Cu siguranță ai petrecut mai mult timp printre rafturi, acesta fiind și efectul pe care mizează retailerii. Piesele celebre îți dau o stare de bine și te determină să cumperi mai mult.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...