Românii încep să se revolte din cauza prețurilor din Bulgaria. Cât a ajuns să coste un șezlong

Ioana Bucur 16.08.2022, 11:30
Românii încep să se revolte din cauza prețurilor din Bulgaria. Cât a ajuns să coste un șezlong

Una dintre destinațiile de vacanță preferate de turiștii de la noi din țară a fost, vara aceasta, o sursă de dezamăgire și frustrare pentru foarte mulți. Românii încep să se revolte din cauza prețurilor din Bulgaria. Cât a ajuns să coste un șezlong în stațiunile – vedetă de pe litoralul bulgăresc.

Românii sunt nemulțumiți de prețurile din Bulgaria

Prețurile accesibile, condițiile de cazare și serviciile oferite superioare în comparație cu cele din stațiunile litoralului românesc al Mării Negre i-au convins pe tot mai mulți români, în ultimii ani, să aleagă Bulgaria ca destinație de vacanță.

Doar că vara anului 2022, prima fără restricții după cei doi ani de pandemie, a adus multe nemulțumiri în rândul turiștilor.

Românii au ajuns să se revolte din cauza prețurilor din Bulgaria. În Nisipurile de Aur, o stațiune în care se cazează cei mai mulți conaționali, afaceriștii locali au concesionat plajele și și-au stabilit tarifele. Astfel, cei care vor să închirieze un șezlong trebuie să scoată din buzunar în jur de 13 leva, adică 32,5 lei. Dacă vor să aibă parte și de umbră în orele petrecute la plajă, trebuie să mai plătească încă 13 leva pentru umbrelă. Iar costurile nu se opresc aici, pentru că niciun șezlong nu vine „la pachet” cu saltea, pentru care se mai cer încă trei leva, echivalentul a 7,5 lei, potrivit MrNews.

După un calcul simplu, prețul unui șezlong în Nisipurile de Aur ajunge la 72,5 lei, aproape cât costă unul în stațiunea Mamaia de la noi din țară, unde tariful variază între 30 și 80 de lei. În unele cazuri, la noi, valoarea include și o băutură.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]
Din ce în ce mai mulţi români, dezamăgiţi de condiţiile din hotelurile din Bulgaria. Care e situaţia reală de pe litoralul vecin
Inquam Photos / Bogdan Danescu

Ce reclamații au turiștii

Un alt motiv de nemulțumire în rândul românilor este o nouă practică a hotelierilor. În momentul în care ajung la unitatea de cazare la care au făcut rezervare, turiștii află că trebuie să plătească și parcarea pentru autoturismul personal, care costă între 15 și 20 de leva. Cei care nu vor să achite taxa și își lasă mașinile pe trotuare sau în alte locuri nepermise se vor trezi cu vehiculul ridicat în doar câteva minute.

Se pare că nici calitatea serviciilor nu mai este aceeași.

„Timp de 6 zile am fost cazați la un hotel din Nisipurile de Aur, în care problemele constatate au persistat. Atenție: ratingul hotelului este de 4 stele, dar condițiile sunt ca la 2 stele în România. Evaluarea de 4 stele este înșelătoare. Probabil acest hotel a avut și zile mai bune, însă în prezent nu merită să te cazezi aici. Din start precizez că noi nu suntem mofturoși, dar avem pretenția ca atunci când plătim un serviciu, să nu fim luați de proști, iar serviciul respectiv să se ridice la nivelul costului suportat, cost care, de această dată, a fost unul destul de ridicat.

Cea mai mare problemă este mâncarea foarte proastă, așa cum rar îți este dat să întâlnești la un hotel de pe litoral din Bulgaria, la all-inclusive. Multe dintre pozele de pe Booking sunt înșelătoare. Alimentele – inclusiv gustările și deserturile sunt cele mai ieftine posibil. În general, mâncarea este fără gust, gătită destul de modest. Oferta nu este suficient de diversificată, zi de zi se servește, de principiu, același lucru. Am avut neplăcerea de a constata că anumite preparate sunt stricate – fasole cu sos tomat care are un miros și gust oribil, de acru, după ore întregi de stat în căldură; mezelurile ușor alterate și uscate; pâinea uscată.

Sucurile și cocktailurile sunt de o calitate foarte proastă. Toate sucurile, cele de la dozator și cele de la bar sunt diluate cu multă apă, un aspect ce nu poate fi decât jignitor pentru un client care plătește pentru produse și servicii de 4 stele. Nu am mai întâlnit într-o unitate de cazare din România un restaurant cu băuturi și alimente atât de proaste.

Nu există cafea inclusă în „all-inclusive”, ci doar ness. Băuturile – sucuri, ness, băuturi alcoolice pentru clienții de la all-inclusive sunt servite exclusiv în pahare de plastic în restaurant, pe terasă, la bar și la piscină, la fel ca la camping” – au scris turiștii pe platforma Booking.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...