România va avea un nou aeroport și chiar mai curând decât crezi. Va fi construit într-unul dintre cele mai frumoase orașe din țară, dar va avea regim internațional, deci românii se vor mulțumi tot cu Valea Prahovei când vor să se ducă în vacanță la munte. Lucrările la aeroport au fost însă început acum câțiva ani, însă municipalitatea orașului a lansat o nou licitație de construcție, pentru terminalul pasageri. Construcția ar trebui să dureze un an.
România ar putea avea mai curând decât ai spera încă un aeroport, la Brașov. Așadar, este vorba despre viitorul Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav. Aici, prima licitație de construcție a fost câștigată de o firmă încă din 2012. În 2014 a fost inaugurată pista. De atunci, Consiliul Județean s-a tot chinuit să finalizeze construcția. A făcut chiar și un împrumut de 100 de milioane de lei.
Acum, primul contract de lucrări a fost semnat cu Asocierea SC Bog’art Srl – Uti Grup SA – Uti Facility Management SA, pentru obiectivul „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav Etapa a III-a Proiectare şi execuţie lucrări de construcţii şi instalaţii – Obiectul Terminal de pasageri.
Municipalitatea spune că acest terminal este cea mai importantă etapă a proiectului, iar „după terminarea lucrărilor la terminal, putem spune că aeroportul este finalizat în proporţie de 90%”.
Perioada de implementare a proiectului ar trebuie să fie de 12 luni, dintre care trei vor fi alocate pentru proiectare și celelalte nouă pentru lucrările propriu-zise.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Până la începerea propriu-zisă a lucrărilor va mai dura o perioadă, pentru că mai trebuie să obţinem avize şi acorduri”, a explicat Veştea, președintele Consiliului Județean Brașov, care estimează că şantierul va fi deschis în prima parte a anului viitor.
Contractul are valoarea de 145.581.179 lei (cu tot cu TVA). Contractul a fost semnat după ce Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia depusă de firma Construcţii SA Sibiu – cea care iniţial fusese declarată câştigătoare a realizării terminalului, şi după opt luni de la demararea procedurilor de achiziţie.
Aerogara va fi construită pe trei niveluri, cu o arie desfăşurată de 11.780 mp, după o soluţie arhitecturală realizată de arhitectul braşovean Dorin Ştefan.