România, pe ultimul loc în UE cu cele mai multe drumuri proaste. Țările cu cele mai bune șosele din lume

Beatrice Dumitru 29.09.2022, 11:08
România, pe ultimul loc în UE cu cele mai multe drumuri proaste. Țările cu cele mai bune șosele din lume

Bulgaria este penultima în Uniunea Europeană și pe locul 34 din 40 de țări din Europa în ceea ce privește starea drumurilor. Clasamentul a fost realizat în urma unui raport al Forumului Economic Mondial și al unui sondaj efectuat pe un eșantion de 13.000 de oameni de afaceri din întreaga lume. Două state din Europa se află printre cele cu cele mai bune drumuri din lume.

România, țara cu cele mai multe drumuri proaste

Oamenii de afaceri din întreaga lume au evaluat infrastructura rutieră din țările lor pe o scară de la 1 la 7, iar clasamentul a fost prezentat de directorul executiv al Forumului bulgar pentru Infrastructura de Transport, dr. ing. Ivan Kațarov, notează publicația bulgară econ.bg.

Într-o comparație cu Bulgaria, doar drumurile din România sunt mai proaste decât cele din țara vecină, dintre statele Uniunii Europene. Cele din Bulgaria sunt notate cu 3,4, iar cele românești sunt notate cu 3,0. Dintre restul țărilor din Europa, drumurile sunt mai proaste în Malta, Macedonia de Nord, Ucraina, Moldova și Bosnia și Herțegovina.

România, pe ultimul loc în UE cu cele mai multe drumuri proaste. Țările cu cele mai bune șosele din lume
România are puține drumuri bune.

Țările cu cele mai bune drumuri

În Europa centrală și de est, cele mai bune drumuri sunt în Austria și Croația, care au note de 6,0 și, respectiv, 5,6. Croația se află pe locul 12 în lume, în timp ce în Turcia, drumurile sunt unele dintre cele mai bune din Europa, iar companiile le evaluează la 5,0. State bogate precum Belgia și Regatul Unit sunt evaluate la 4,4 și 4,9. Cel mai mare rating din lume a fost acordat pentru drumurile din Singapore – 6,5, Țările de Jos – 6,4 și Elveția – 6,3.

Potrivit lui Kațarov, cu un scor sub 1,5, posibilitatea unui accident crește cu 40%. Una dintre principalele provocări în Bulgaria este că datele rutiere nu sunt colectate într-un mod modern și nu sunt utilizați algoritmi care să arate cum să optimizeze întreținerea lor cu bugetul limitat de stat.

În aceste condiții, noile tehnologii vor trece pe lângă noi, deoarece chiar și la scară europeană sunt deja gândite drumuri pentru mașini electrice și vehicule fără șofer.

Starea unui drum asfaltat poate fi bună doar în primii 15 ani de la momentul construirii, dacă nu se face nimic semnificativ la el. După această perioadă, calitatea sa se deteriorează inevitabil, iar dacă nu se fac reparații curente în fiecare an și reparații de bază, o dată la 5-6 ani, calitatea se deteriorează brusc, În plus, costul reparației unui drum care nu este întreținut este semnificativ mai mare decât dacă se fac reparații în mod constant.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...