Renault va produce doar mașini eletrice. Cât timp vom mai putea cumpăra un model cu motor convențional

Bogdan Bârliga 14.01.2022, 16:21
Renault va produce doar mașini eletrice. Cât timp vom mai putea cumpăra un model cu motor convențional

Renault a decis să vândă pe piața din Europa doar mașini cu sisteme de propulsie electrice și sunt deja în curs de lansare o serie de noi modele.

Decizia nu reprezintă o surpriză pentru că prin planul “Renaulution” grupul francez își propusese să implementeze un angajament de neutralitate a amprentei de carbon în Europa până în 2050.

Renault va vinde în Europa doar mașini electrice din 2030

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat directorul general Luca de Meo, citat de europe.autonews.com.

În cadrul unui eveniment Luca de Meo a mai precizat că la nivel de grup se pregătesc condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030.

În planul strategic “Renaulution” prezentat anul trecut grupul francez își propunea că până în anul 2025 jumătate din lansările de noi modele în Europa să fie vehicule electrice.

Ce mașini electrice are acum Renault în gamă

Renault are în gamă următoarele modele full electrice: autoturismele Twizy E-Tech, Zoe E-Tech, Twingo E-Tech, Megane E-Tech și vechiculele comerciale Kangoo E-Tech / Master E-Tech.

Cu excepția modelului Renault Twingo E-Tech toată gama de vehicule electrice a producătorului francez este dispoonibilă și în România.

Renault Megane E-Tech și Kangoo E-tech sunt cele mai noi modele lansate și sunt cele mai importante pentru îndeplinirea strategiei de electrificare a grupului francez.

Renault Megane E-Tech

Acest model full electric este cel mai important din punct de vedere strategic pentru Renault și lista de comenzi a fost deschisă în România anul trecut în luna decembrie.

Renault va produce doar mașini eletrice. Cât timp vom mai putea cumpăra un model cu motor convențional

Renault Megane E-Tech poate fi configurat cu două versiuni de putere pentru sistemul electric, cu două tipuri de baterii și cu trei echipări.

Acest hatchback compact electric este construit pe platforma CMF-EV și introduce noul limbaj de design al mărcii franceze dedicat gamei electrice.

Motorul electric sincron utilizat pentru Renault Megane E-Tech cântărește 145 kg ( cu 10% mai puțin decât motorul utilizat în prezent pe Zoe) și poate fi configurat în două variante de putere: 130 CP / 250 Nm sau 220 CP /300 Nm.

Megane E-Tech poate fi comandat cu două baterii: prima are o capacitate de 40 kWh și 8 module a câte 24 de celule, iar acumultatorul mai mare are o capacitate de 60 kWh cu 12 module de 24 de celule fiecare.

Pentru variante echipată cu bateria de 60 kWh constructorul francez susține că autonomia poate ajunge până la 470 de kilometri.

Prețul de pornire pentru varianta de bază Renault Megane E-Tech începe în România de la 32.900 euro.

Renault Kangoo E-Tech

Acest model electric utilitar a fost prezentat oficial în luna noiembrie a anului trecut și  poate transporta o greutate similară cu cea a versiunilor normale.

Renault va produce doar mașini eletrice. Cât timp vom mai putea cumpăra un model cu motor convențional

Compania franceză a dotat acest van cu un motor electric de 90 kW (120 CP) și un cuplu de 245 Nm. Propulsorul este alimentat cu o baterie litiu-ion cu o capacitate utilizabilă totală de 45 kWh.

Bateria poate fi încărcată în 3h și 50min de la 15% la 100% atunci când este conectată la un Wallbox de 11kW și mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4kW.

Renault susține că acest vehicul electric utilitar poate parcurge 300 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.

Prețul de pornire pentru Renault Kangoo E-tech în România începe de la 33.090 de euro.

 

Urmăriți Impact.ro și pe