Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Bogdan Bârliga 19.05.2022, 14:17
Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Deși presa de specialitate susținea că francezii vor renunța la monovolumul Scenic se pare că Renault are alte planuri de viitor pentru această gamă.

Noul concept Scenic Vision deschide drumul unei noi abordări tehnlogice ce include folosirea hidrogenului și ar trebui să vedem modelul de serie în 2024.

Ce aduce nou Scenic Vision

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

În primul rând sistemul de propulsie ar putea fi catalogat drept unul hibrid pentru că include un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen.

Conceptul preia propulsorul electric folosit și pe Megane E-Tech plus bateria cu o capacitate de 40 kWh, dar a fost introdusă și o pilă de combustie de 16 kW alimentată de un rezervor de ,25 kilograme amplasat în față.

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Mașina poate fi condusă exact ca una electrică utilizând resursele bateriei și pentru călătoriile lungi sistemul va folosi în primul rând celula de combustie.

Grupul francez estimează că acest sistem hibrid ar putea să ofere o autonomie de aproximativ 800 de kilometri.

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Tehnologie

Un sistem de camere integrate în partea din față a vehiculului mărește câmpul vizual al șoferului cu 24% prin retransmiterea mediului apropiat pe un ecran poziționat pe bord. Parbrizul este astfel mărit la 180° pentru o vizibilitate totală și liniștitoare, în timp ce capota pare transparentă.

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

O interfață de evaluare a riscurilor ajută la anticiparea situațiilor stresante de ultim moment și compensează eventuala lipsă de atenție a șoferului.

Conceptul este echipat cu o serie de sisteme de monitorizare a sănătății. Un senzor de ritm cardiac plasat în volan și o cameră servesc la detectarea semnelor de oboseală sau de inactivitate a șoferului.

Un sistem de recunoaștere facială permite deschiderea ușii și reglarea setărilor vehiculului în funcție de profilul șoferului.

10 ecrane pentru interior

Zece ecrane configurabile sunt amplasate în interior. Sunt dedicate diferitelor funcții și se găsesc în locuri specifice ale vehiculului.

Camerele situate în față detectează locul în care se uită pasagerii și întorc ecranele spre persoana care dorește să interacționeze cu sistemul.

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Fiecare scaun este echipat cu microfoane și difuzoare pentru a oferi propria ambianță audio (radio, hi-fi, conducere asistată de voce), menținând în același timp o comunicare optimă la bord.

Un nou airbag tip cocon este amplasat pe scaunele lui Renault Scenic Vision și se înfășoară în jurul pasagerilor în caz de accident, oferind o protecție optimă, eliberând totodată spațiu în interiorul mașini.

Uși cu deschidere dublă și pilonul din mjloc eliminat

Renault a prezentat conceptul Scenic Vision. Modelul are un sistem de propulsie cu un motor electric și o celulă de combustie pe bază de hidrogen

Conceptul cu o lungime de 4.490 mm prezintă uși cu deschidere dublă și pentru un acces mai ușor a fost eliminat pilonul din mijloc, iar suporturile laterale pentru scaune au fost relocate pe panoul interior al ușii, oferind astfel și mai mult spațiu pentru urcare.

Produs în serie din 2024

Grupul francez susține că modelul de serie va semăna destul de mult cu conceptul Scenic Vision și rămâne de văzut dacă acest sistem hibrid de propulsie va fi disponibil chiar de la lansare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...