Regulă nouă pentru magazinele din București. Ce trebuie să afișeze la intrare

Iancu Andreea 07.04.2021, 21:02
Regulă nouă pentru magazinele din București. Ce trebuie să afișeze la intrare

O regulă nouă pentru magazinele din București a fost anunțată de către prefectul Capitalei în urmă cu puțin timp. În contextul situației epidemiologice actuale, oficialul român a prezentat ceea ce trebuie să afișeze retailerii la intrare. Măsura este menită să limiteze aglomerarea la cumpărături, în special după ce autoritățile au micșorat programul de funcționare al magazinelor.

O regulă nouă pentru magazinele din București. Retailerii trebuie să afișeze acest anunț la intrare

Autoritățile române încă se luptă să găsească soluțiile potrivite pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2, în condițiile în care numărul cazurilor de bolnavi se păstrează unul crescut. Astfel, prefectul Capitalei a anunțat o nouă regulă pentru magazinele din București. Alin Stoica a declarat miercuri, după ce a luat parte la o întâlnire cu retailerii, că aceștia din urmă au luat măsuri pentru limitarea aglomerării. În cazul magazinelor marii și medii, se va calcula numărul de clienți admiși simultan în magazin utilizând cota de 7 mp per client. Pe de altă parte, magazinele mici vor respecta distanța de 2 metri între clienți.

Pentru claritate în aplicare, magazinele vor afișa la intrare numărul maxim de clienți care pot fi simultan prezenți în magazin. În funcție de tipul de magazin și de situația fiecărui operator, măsurile vor putea diferi, de la contor automat la intrare, contor manual, la număr de coșuri, a spus Alin Stoica, potrivit Mediafax.

Magazinele vor fi nevoite să instituie noi reguli pentru a limita aglomerația foto - Pexels
Magazinele vor fi nevoite să instituie noi reguli pentru a limita aglomerația
foto – Pexels

Regula coșului de cumpărături. Măsura menită să limiteze aglomerația din magazine

Operatorii trebuie totuși să țină cont de faptul că noua regulă nu este unică și obligatorie pentru toate magazinele din București. Prefectul Capitalei așteaptă inclusiv propuneri suplimentare până joi, la orele prânzului. Totuși, fiecare va trebui să adopte o măsură care să ducă la respectarea numărului maxim de clienți. O altă regulă care ar putea fi instituită pentru a limita aglomerația la cumpărături este cea a coșului de cumpărături. Aceasta presupune ca în magazine să existe tot atâția clienți câte coșuri sunt puse la dispoziție. Astfel, restul de cumpărători vor putea intra în magazin pe măsură ce clienții de la interior își termină cumpărăturile.

Unele magazine, în special cele mici, ar putea să prefere o astfel de soluţie. Magazinele mari au obiecţiuni întemeiate (…) legate de dinamică, de faptul că ei, de exemplu, îşi dezinfectează coşurile permanent (…) de faptul că sunt clienţi care preferă să meargă cu două coşuri, clienţi care preferă să intre fără coş şi atunci, ca să evite lucrul acesta, ei vor să pună în practică alte măsuri, de exemplu contoare electronice sau mecanice, a mai spus Alin Stoica.

În cazul în care contoarele electronice indică faptul că nu mai există locuri disponibile în magazin, clienților li se va interzice accesul.

Cei care au deja aceste contoare electronice puse în funcţiune le vor menţine, ceilalţi vor avea doar obligaţia de a afişa care este numărul maxim de clienţi şi cu siguranţă, la momentul în care se va umple magazinul, vor opri clienţii şi vor permite accesul doar pe măsură ce vor ieşi alţi clienţi, a adăugat prefectul Capitalei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI