Reclamele la junk-food vor fi interzise la televizor, înainte de ora 21:00, într-o țară din Europa în care locuiesc mulți români. Iată de când va fi aplicată restricția, precum și ce se va întâmpla cu publicitatea pentru această categorie de produse în mediul online.
În categoria ”junk-food” vor intra acele alimente considerate bogate în grăsimi, sare și zahăr (HFSS). Companiile mici, cu mai puțin de 250 de angajați, vor scăpa de restricția referitoare la publicitatea pentru produsele lor.
Țara în care vor fi interzise la televizor reclamele la junk-food este Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord. Guvernul britanic a confirmat că publicitatea la această categorie de alimente va fi interzisă înainte de ora 21:00, începând de la finalul anului viitor.
Nici în mediul online producătorii de junk-food nu vor mai avea loc să se promoveze la fel ca înainte. Restricțiile pe internet vor fi înăsprite astfel încât reclamele plătite de branduri pe site-uri precum Google și Facebook vor fi interzise. Pe de altă parte, companiile din acest domeniu își vor putea face publicitate pe propriile site-uri și conturi de socializare.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]”Ne-am angajat să îmbunătățim sănătatea copiilor noștri și să combatem obezitatea. Conținutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac și asupra obiceiurilor pe care le formează. Având în vedere că cei mici petrec tot mai mult timp online, este vital să acționăm pentru a-i proteja de publicitatea nesănătoasă”, a declarat ministrul sănătății publice din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Jo Churchill.
De cealaltă parte, reprezentanții industriei publicitare s-au făcut foc și pară când au auzit noile restricții pe care vor trebui să le respecte în privința reclamelor pentru junk-food. Aceștia au numit noile reguli pe care vor trebui să le respecte ”draconice”.
Unele alimente, deși sunt bogate în grăsimi, zahăr și sare, nu sunt considerate ca făcând parte din categoria ”junk food”. Astfel, acestea vor avea parte în continuare de reclame la televizor, la orice oră, și în mediul online, fără restricții pe site-uri ca Facebook și Google. Aceste produse sunt avocado, mierea de albine, dar și Marmite – un produs alimentar ce se obține din extract de drojdie.