Războiul blochează magazinele româneşti. Fenomenul ia amploare, românii procedează la fel

Stan Filon 29.03.2022, 14:12
Războiul blochează magazinele româneşti. Fenomenul ia amploare, românii procedează la fel

Comerțul online din România s-a prăbușit pur și simplu, în primele zile după izbucnirea războiului din Ucraina! Șocul confruntării militare din țara vecină i-a făcut pe români să se oprească din cumpărăturile online, mai ales a lucrurilor de care nu aveau cu adevărat nevoie. Așa s-a ajuns ca magazinele online să înregistreze un trafic mai mic chiar și cu 25%, în prima săptămână de conflict din Ucraina.

Războiul blochează magazinele online româneşti

Războiul din Ucraina a lovit în comețul online din România. Numărul cumpărătorilor care au ales să comande pe internet lucruri de care aveau nevoie a scăzut cu 15-25%, în primele zile de la invadarea Ucrainei de către armata lui Vladimir Putin, după cum arată o analiză realizată de o agenţie de marketing digital. Conform datelor centralizate de Gun Media, izbucnirea războiului din Ucraina a generat scăderi ale vânzărilor online, însă procentele diferă pe diferite segmente, fluctuează şi în funcţie de maturitatea brandului, dar cert este faptul că trendul a fost unul în scădere.

„La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfăşurare. Am menţinut campaniile, dar mult mai rezervaţi în mesaje, atenţi la reacţia comunităţii şi cu ochii aţintiţi pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, a explicat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Razboiul blocheaza magazinele online romanesti
Razboiul blocheaza magazinele online romanesti

Vânzările au revenit ușor la normal

Analiza respectivă a arătat că românii au fost mult mai interesați de război, pe rețelele sociale, unde postările legate de război au fost cele mai urmărite. Astfel, website-urile comerciale au înregistrat trafic mai puţin, iar achiziţiile online au scăzut cu până la 15% faţă de o perioadă normală. Totodată, atât rata de conversie, cât şi veniturile au scăzut.

„Scăderea achiziţiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piaţa reacţionează la orice fel de evenimente externe şi că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promiţător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenţie de performance în marketingul online. Vedeam o creştere medie a numărului de achiziţii de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând şi până la 55% creştere a tranzacţiilor online. Această evoluţie a depins de nişă, de maturitatea brandului, de consecvenţa în comunicare şi bugetele investite”, susţine specialistul în eCommerce.

Românii au revenit însă la vechile obiceiuri și au dat iama pe internet, pentru a-și cumpăra diferite obiecte. Astfel, finele lunii martie a găsit din nou comerțul online în floare, chiar mai ceva ca în luna martie 2021. Astfel, potrivit datelor făcute publice de studiul respectiv, vânzările de la finele lunii martie 2022 le-au depășit pe cele din aceeași perioadă a anului trecut cu aproximativ 20%.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...