EXCLUSIV

Proiectul PMB pentru decongestionarea traficului. Sensuri unice și benzi pentru transportul în comun. Sava: „În toate capitalele civilizate există sensuri unice pe marile bulevarde”

Mihnea Tălău 14.02.2022, 16:33
Proiectul PMB pentru decongestionarea traficului. Sensuri unice și benzi pentru transportul în comun. Sava: „În toate capitalele civilizate există sensuri unice pe marile bulevarde”

Pentru a rezolva problema traficului aglomerat Primăria Municipiului București propune introducerea mai multe sensuri unice în București, precum si benzi distincte pentru transportul în comun. Potrivit unor proiecte pilot sunt vizate schimbări în circulație pe zona de nord a orașului. Un fost primar general atrage al Capitalei atenția că este necesar, înainte de orice, un studiu de trafic.

Zone din București în care traficul este aproape paralizat

Numai că există și o altă problemă. În cazul în care autoritățile vor crea benzi pentru transportul în comun pe bulevardele mari, autoturismele vor avea mai puțin spațiu de deplasare.

În prezent, Calea Floreasca este foarte aglomerată zi de zi și aproape la orice oră. Mașinile sunt parcate pe benzile laterale, așa că autoturismele și autobuzele se înghesuie pe câte o bandă pe sens.

Transportul in comun din Bucuresti va fi reorganizat pana in toamna. Anumite linii nu vor circula in weekend3

Lucrurile se vor schimba, promite Primăria Capitalei, adăugând că potrivit proiectului pregătit, circulația se poate schimba în bine.

Bandă, ocupată acum de mașini, va fi transformata în bandă unică pentru transport în comun. Iar benzile pe care acum se circulă în ambele sensuri vor avea sens unic. Cealaltă bandă ocupată de mașini rămâne pentru parcare ori pistă pentru biciclete.

Cei care vor să circule în sens opus vor folosi strada paralelă cu Floreasca: Radu Beller, care se transformă la rândul ei într-o arteră cu sens unic. Proiectul s-ar putea extinde și pentru alte zone aglomerate din București, spun reprezentanții primăriei.

„Este necesar un studiu de trafic”

Fostul primar general interimar al Capitalei, Răzvan Sava, a declarat în exclusivitate pentru impact.ro că „dacă există un studiu de trafic care să cuprindă și inelul median nu este imposibilă o astfel de variantă. În toate capitalele civilizate există sensuri unice pe marile bulevarde, pentru descongestionarea traficului. Este nevoie pentru această deblocare, în București, de o sistematizare. Cu ani in urma a existat un astfel de plan, făcut de japonezi, care însă nu a fost însă niciodată pus în practică. Este vorba de studiul Geaica care a fost efectuat la sfârșitul anilor 90”.

Acum, se prevede ca unele bulevarde mari  să fie complet reconfigurate pentru a lăsa mai mult spațiu transportului în comun. Arterele largi, cu câte 3 benzi pe sens vor fi transformate în 2 benzi pe un sens și 4 pe celălalt. Fiecare sens va avea astfel câte o bandă unică dedicata transportului în comun.

Primele doua bulevarde luate in calcul sunt Calea Dorobanți și Pantelimon. Pe Calea Dorobanți, aproape de piața Charles de Gaulle autobuzele ar putea intra chiar pe scuarul verde, printre copaci, pe o distanță de numai câțiva metri.

Pentru că în spatele autobuzelor care opresc în stația Charles de Gaulle, pe Calea Dorobanți se formează ambuteiaje. Primăria ia în considerare următoarea variantă. Să creeze un culoar pe acest scuar printre copaci. Arborii nu vor fi tăiați, doar iarba ar urma să fie înlocuită cu asfalt.

Această idee urmează să fie discutată cu specialiștii de la Administrația Străzilor ca să intre în dezbatere publică. Benzi pentru transportul în comun vor apărea și pe alte bulevarde mari, cum ar fi Magheru, Coposu, Dacia, Calea Griviței și Ion Mihalache, potrivit stirileprotv.ro.

Proiectul urmează să fie supus dezbaterii publice.

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...