Problema pe care nimeni nu o luase în calcul în timpul cursurilor online. Un profesor din România explică de ce poate fi un fiasco

Elena Avramescu 29.07.2020, 13:10
Problema pe care nimeni nu o luase în calcul în timpul cursurilor online. Un profesor din România explică de ce poate fi un fiasco

De când a început epidemie cu noul coronavirus în România, elevi și studenții au fost mutați pe cursuri online, iar părerile cu privire la acest lucru au fost împărțite. În noul an școlar elevii vor învăța tot prin cursuri online, fiindcă accesul în școli și facultăți încă nu este indicat, din cauza numărului mare de persoane infectate cu Covid-19.

Problema cursurilor online, explicată de un profesor român

În prezent, directorii școlilor lucrează din greu pentru a decide ce soluții pot aplica, pentru ca elevii să beneficieze de cele mai bune metode de învățare, ceea ce este o provocare.

Aurel Dascălu este profesor de Română şi Matematică la două școli din mediul rural și spune că varianta predarii cursurilor online este cea mai bună la ora actuală, pentru că așa poate aloca timp suficient fiecărei clase.

„Eu, sincer, aş prefera să fiu cu copiii la şcoală, dar în acelaşi timp, m-am gândit, dacă pe mine mă blochează şcolile în care învaţă copiii mei, ce mă fac?! Sunt şi părinte în acelaşi timp. Ce mă fac? Eu am posibilitatea să predau de acasă, eu am făcut mai multe ore de acasă decât la şcoală. “

Problema pe care nimeni nu o luase în calcul în timpul cursurilor online
Problema pe care nimeni nu o luase în calcul în timpul cursurilor online

„Nu am mai predat simultan, am făcut toate orele aşa cum trebuie, dar nu pot să evaluez. Am făcut orele ca la şcoală, predau la tablă, dar copilul nu pot să-l evaluez şi nu pot să-i scot la tablă. La ora de matematică, jumătate de oră copiii erau la tablă încontinuu. (…)“

„Problema este că nu se loghează copiii. Eu pot să-mi duc ora la un nivel de calitate acceptabil pe online, dar dacă nu se conectează nimeni, sau se conectează un elev din 10, sau din 6… Nu poţi să ceri la nimeni mai mult. Dacă îmi spune: n-am semnal, n-am semnal… Nu mă mai înţelegeam cu el, copilul îmi spune – nu vă mai aud, nu vă mai… Şi îl vedeam că mai ieşea, se reconecta.“

„Când dintr-o clasă de nouă elevi îţi intră online unul sau niciunul, ce să faci?! Eu trebuie să predau, eu predau. La sfârşit, tot ce am lucrat la tablă fac poze şi trimit pe grup, sau pe platformă. Dar la şcoală, în afară de mine şi de Engleză, la una dintre şcoli, n-a mai făcut nimeni lecţii interactive“, a spus profesorul pentru adevarul.ro.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...