Primul rezultat al scumpirilor din România. Au crescut încasările magazinelor, primele cifre

Ioana Bucur 03.08.2022, 11:51
Primul rezultat al scumpirilor din România. Au crescut încasările magazinelor, primele cifre

Datele publicate miercuri, 3 august, de Institutul Național de Statistică arată primul rezultat al scumpirilor din România. Potrivit INS, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, încasările magazinelor au crescut. Cum arată primele cifre anunțate de autorități și în ce domeniu s-a înregistrat singura excepție.

INS publică primul rezultat al scumpirilor din România

A fost anunțat primul rezultat al scumpirilor din România. Potrivit datelor publicate la începutul lunii august de reprezentanții Institutului Național de Statistică, încasările magazinelor au crescut în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021.

„Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-30.VI.2022, comparativ cu perioada 1.I-30.VI.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,2%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2%)”, arată datele INS.

În raportul INS se precizează că volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, „serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.VI.2022, comparativ cu perioada 1.I-30.VI.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,6%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9%), vânzările de produse nealimentare (+5,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,9%)”. Singura excepție s-a observat în cazul comerțului cu autovehicule și motociclete.

Primul rezultat al scumpirilor din România. Au crescut încasările magazinelor, primele cifre

Primele cifre anunțate de Institutul Național de Statistică

Totuși, în comparație cu luna mai a acestui an, în iunie 2022, încasările au scăzut, în total, cu 1,4%, o consecință a scăderilor înregistrate la vânzările produselor nealimentare, (-3,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,7%), în timp ce vânzarea carburanților pentru autoturisme în magazine specializate a crescut cu în jur de 1,3%.

Dacă ne uităm la diferențele dintre încasările magazinelor în iunie 2022 și cele din iunie 2021, vom observa o creștere 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

„Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iunie 2022, comparativ cu luna iunie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,6%)”, a transmis INS.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...