Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

Bogdan Bârliga 24.05.2022, 09:14
Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

BMW XM a ajuns la faza testelor finale și grupul bavarez se pregătește pentru premiera mondială a acestui model hibrid cu 650 CP.

La doar câteva luni după prezentarea BMW Concept XM prototipurile viitorului model de serie cu sistem plug-in hibrid au fost testate intens pentru reglajele finale.

Electrificare la BMW M GmbH

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

După modelele electrice de performanţă BMW i4 M50 şi BMW iX M60, BMW XM prezintă o altă abordare a mobilităţii electrice în segmentul auto de înaltă performanţă cu primul sistem de propulsie M hibrid.

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

Pentru testele pe drumuri publice, inginerii de dezvoltare şi de testare au stabilit un profil de traseu extrem de solicitant şi variat pentru că utilizarea acestui sistem de propulsie pentru un autoturism de performanță vine cu o serie de provocări tehnice.

Motor V8 și autonomie electrică de 80 de kilometri

Primul sistem de propulsie M hibrid este format dintr-un propulsor V8 pe benzină nou dezvoltat și o unitate electrică, iar puterea totală a acestui sistem este de 650 CP și un cuplu maxim de 800 Nm.

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

BMW nu a preciziat capacitate bateriei folosită pentru acest nou model, dar bavarezii susțin că mașina va putea rula în modul electric cel puțin 80 de kilometri.

Puterea este transferată eficient la drum prin primul sistem de tracţiune integrală M xDrive specific dezvoltat pentru un model sportiv, iar XM va fi dotat și cu diferenţialul blocant controlat electronic din transmisia punţii spate.

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

Pentru că BMW XM a fost conceput de divizia de performanță a fost acordată o atenție maximă pentru distribuţia maselor pe punţi (50:50) şi tehnologia de suspensie.

Suspensie adaptivă M Professional standard

XM este echipat standard cu o suspensie adaptivă M Professional. Aceasta include o versiune specifică modelului a arcurilor şi amortizoarelor controlate electronic, precum şi – în premieră la un automobil BMW M – un sistem electromecanic de stabilizare a ruliului cu tehnologie 48V.

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

Pe de-o parte, prin funcţia suplimentară Active Roll Comfort reduce mişcările de ruliu din cauza suprafeţelor denivelate ale drumului. În acelaşi timp, reglează activ înclinarea automobilului în viraje. De asemenea, direcţia integrală activă face parte în premieră din echiparea standard a unui automobil BMW M şi promovează agilitatea şi dinamica în viraje, precum şi stabilitatea la schimbarea benzii.

Primul model BMW M cu propulsie electrificată a ajuns la faza finală de teste. XM va avea 650 CP și va intra în producție la finalul acestui an

Dotările specifice unui autoturism de performanță sunt completate cu un sistem de frânare M din cea mai recentă generaţie şi clienții vor putea comanda și jantele opţionale M de până la 23 de inch din aliaj uşor

Ca parte a aplicării integrate a tuturor sistemelor de propulsie şi suspensie, reglarea lor fină asigură că motorul termic şi motorul electric, precum şi toate componentele suspensiei şi sistemele de control ale BMW XM constituie un pachet general perfect coordonat pentru o nouă formă de performanţă M tipică.

Lansare comercială în 2023

Noul BMW XM va fi prezentat oficial în următoarele luni și în decembrie 2022 producţia de serie va începe la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA).

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...