Beatrice Dumitru 23.12.2022, 18:04
Primul depozit creat de NASA pe o altă planetă. Iată ce se pune în el

Roverul Perseverance a început să adune dovezi care ar putea răspunde la întrebarea dacă există viață pe Marte. Este un moment cheie în căutarea de zeci de ani de a aduce acasă materiale de pe o altă planetă pentru a fi studiate în laborator. De aceea, NASA a creat primul depozit pe altă planetă.

Depozitul creat de NASA pe altă planetă

Primul tub cu mostre de roci pe suprafaţa planetei Marte a fost depus de Roverul Perseverance Mars al Administraţiei Naţionale Aeronautice şi Spaţiale (NASA) a Statelor Unite. Se crede că doar prin studierea probelor de rocă și sol de pe Pământ poate fi rezolvată problema cu privire la întrebarea dacă există viață acolo.

Primul tub de probă care intră în depozit este o rocă vulcanică sau magmatică numită „Malaez”. Vor urma alte trei exemplare din acest tip de rocă. În următoarele două luni, roverul va depune în total în acel loc zece tuburi ce vor constitui primul depozit de mostre creat de umanitate pe o altă planetă, care marchează un pas istoric timpuriu în campania Mars Sample Return, a precizat NASA.

Roverul Perseverance.

Există, de asemenea, o varietate de roci sedimentare care înregistrează diferite medii de depunere, cum ar fi delta unui râu sau fundul unui lac antic. Unele dintre aceste medii ar fi putut fi locuibile, iar unele dintre aceste roci ar putea păstra dovezi ale vieții microbiene antice”, a spus Meenakshi Wadhwa, om de știință al misiunii Perseverance.

Ce se va întâmpla dacă roverul nu putea livra mostrele

Roverul Perseverance urmează să livreze aceste mostre unui vehicul robotizat care va fi trimis pe Marte. Landerul va folosi, la rândul său, un braț robotizat pentru a plasa mostrele într-o capsulă de izolare la bordul unei rachete mici care va zbura pe orbita lui Marte. Acolo, o altă navă spațială va prelua containerul de mostre și îl va transporta în siguranță pe Pământ, mai adaugă NASA.

În cazul în care roverul nu va putea livra mostrele, două elicoptere controlate de la distanţă vor interveni pentru recuperarea probelor şi finalizarea acestui segment al misiunii. Roverul Perseverance a fost lansat din Florida la 30 iulie 2020 şi a amartizat în siguranţă în februarie 2021.

Până în prezent, roverul Perseverance a adus două mostre din fiecare rocă prelevată. Această practică se va încheia cu construirea magazinului Three Forks.

Un obiectiv cheie pentru misiunea Perseverance pe Marte este astrobiologia, inclusiv căutarea semnelor vieții microbiene antice. Misiunile ulterioare ale NASA, în cooperare cu ESA (Agenția Spațială Europeană), va trimite nave spațiale pe Marte pentru a colecta aceste mostre sigilate de la suprafață și a le returna pe Pământ pentru o analiză aprofundată.

Beatrice Dumitru