Premierul Ciucă a condus prima mașină electrică „made în Cluj”. Cât va costa varianta românească a Tesla

Mihnea Tălău 21.05.2022, 12:13
Premierul Ciucă a condus prima mașină electrică „made în Cluj”. Cât va costa varianta românească a Tesla

Noua „Tesla românească made in Cluj” a căpătat contur, dovedind că țara noastră poate deveni un jucător important pe piața industriei maşinilor electrice. Vineri, premierul Nicolae Ciucă a vizonat la Cluj-Napoca concept-carul realizat de un grup de finanțatori, care a investit aproape jumătate de milion de euro în revoluționarul proiect.

Noul automobil electric l-a impresionat pe premierul Ciucă

Mașina are caroserie din fibră de carbon și poate atinge viteza maximă de 140 de kilometri la oră, iar autonomia celor doi acumulatori este de 350 de kilometri. Încărcarea lor nu durează mai mult de 2 ore.

Potrivit conceptului inovativ, automobilul are motoarele puse în cele două roți din spate, ceea ce este un experiment. Bateriile sunt produse de un partener al Rombat.  Maşina aşteaptă aprobarea RAR pentru omologare, iar în perioada următoare urmează finalizara interiorului mașinii.

Aflat la Cluj, premierul Nicolae Ciucă nu a făcut un drive test, cum era de așteptat, mulțumindu-se doar să stea la volanul prototipului și să îl admire în parcare.

„Este impresionant. Este un lucru cât se poate de evident că la Cluj are loc un proces cât se poate de dinamic în ceea ce priveşte cercetarea, dezvoltarea, inovarea şi faptul că se gândesc să treacă la producţie de serie este un lucru care pentru noi ca ţară trebuie să ne facă mândri”, a declarat Ciucă, potrivit observatornews.ro.

Cât va costa „Tesla românească made in Cluj”

Cu toate că automobilul electric nu are încă un nume, iar preţul nu a fost stabilit, investitorii se pregătesc să lanseze o mini producţie de serie. Modelul ar putea concura cu un alt prototip realizat 100% pe meleagurile mioritice şi prezentat în luna martie la Bucureşti. Acesta din urmă ar putea ajunge pe şosele în următorii trei ani. Preţul de vânzare ar putea fi între 80 de mii şi 150 de mii de euro.

În prezent, constructorul urmează ca în perioada următoare să finalizeze interiorului mașinii pentru ca să poată primi omologarea de la RAR, .

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...