Poziția cea mai bună pentru somn. Oamenii de știință spun că așa dormi perfect

Stan Filon 25.05.2022, 09:38
Poziția cea mai bună pentru somn. Oamenii de știință spun că așa dormi perfect

Mulți oameni se confruntă cu probleme serioase atunci când vine vorba de somn. Este o activitate foarte importantă pentru sănătatea noastră, care ne afectează puternic, mai ales atunci când nu avem parte de un somn normal. Sunt multe aspecte care țin de un somn profund, odihnitor, în timpul căruia corpul nostru se reface, se încarcă cu energie și se pregătește pentru problemele și situațiile pe care ni le aduce ziua următoare. Poziția în care dormim joacă și ea un rol foarte important.

Poziția cea mai bună pentru somn

Așadar, care este cea mai bună poziție de somn? Ei bine, cercetătorii studiază această problemă de ceva timp, fiind făcute studii peste studii legate de somn. Teoriile s-au schimbat radical de la o perioadă, la alta. Dacă acum 50 de ani se credea că somnul este o activitate pasivă în care corpul și creierul erau inactive, situația s-a schimbat radical acum.

„Se pare insa ca in timpul somnului creierul este implicat intr-o serie de activitati necesare vietii, care sunt legate in profunzime de calitatea vietii,” sustine medicul neurolog Mark Wu, expert in problema somnului in cadrul Hohns Hopkins University.

Pozitia cea mai buna pentru somn
Pozitia cea mai buna pentru somn

De ce este somnul foarte important pentru creier

Alte studii au arătat că în timpul somnului, creierul se relaxează, iar în acest fel scapă de toate rezidurile eliminate de celule pe parcursul zilei, iar întreg lichidul rahidian în care stă creierul este schimbat în totalitate pe parcursul întregii nopți. Așadar, avem nevoie de un somn de calitate. Dar cum putem obține acest somn? Ei bine, un rol important îl joacă și poziția în care dormim.

Dormitul pe burtă: această poziție de somn este preferată de multe persoane, însă medicii trag un semnal de alarmă și spun că nu este cea mai bună poziție, deoarece se pune presiune pe organele interne și chiar ne afectează ritmul cardiac, ritmul respirator și cutia toracică.

Poziția ideală de somn

Dormitul pe spate: nici această poziție nu este chiar ideală, deoarece limba se poate atinge astfel de faringe, provocând dificultăți respiratorii.

Dormit pe partea stânga: nu se recomandă să dormi pe partea stângă pentru că în modul acesta crești sarcina asupra inimii și îngreunezi activitatea organelor interne.

Dormit pe partea dreaptă: ei bine, se pare că aceasta este cea mai indicată poziție pentru că amintește de felul în care stă fătul în pântecele mamei, deci este una din cele mai firești poziții. Vei putea elimina astfel toxinele cardiovasculare, pulmonare și cerebrale și vei putea pune o presiune minimă pe organele interne și pe sistemul respirator.

Urmăriți Impact.ro și pe