Poșta Română arată că mai e bună doar ca portavoce pentru PSD

Ciprian Ioana 01.04.2019, 12:51
Poșta Română arată că mai e bună doar ca portavoce pentru PSD

Poșta Română, companie deținută de stat, funcționează ca agent electoral pentru PSD. Pregătește deja terenul pentru social-democrați, în contextul alegerilor din 26 mai.

Poșta Română a hotărât să distribuie în toată țara pliante prin care PSD își face campanie electorală pentru scrutinul europarlamentar din 26 mai.

Situația a fost semnalată de deputatul PNL Gigel Știrbu care atrăgea atenția că, odată cu pensiile, românii vor primi și aceste pliante electorale.

Începând din această dimineață, toți poștașii au fost puși să semneze un angajament prin care se obligă să ducă la fiecare pensionar în parte un pliant cu destule pagini, făcut de PSD.”

Gigel Știrbu, deputat PNL

Parlamentarul liberal spune că poștașilor li s-ar fi interzis să vorbească despre acest lucru și că mulți sunt obligați să promoveze PSD și să denigreze PNL.

„Nu au voie să vorbească despre asta, dar interesant este faptul că tipul care m-a sunat, mi-a spus că pe zona lui doar 3 pensionari sunt pro PSD iar restul nu-i mai deschid ușa dacă face asta. Cică denigrează PNL la greu, iar poștașii nu vor să le ducă.”

Gigel Știrbu, deputat PNL

Poșta Română susține că PSD a plătit

Conducerea companiei naționale Poșta Română, contactată de jurnaliștii Hotnews, a răspuns că întregul serviciu de livrare a pliantelor electorale s-ar face în baza unui contract pentru care PSD plătește.

În plus, precizează conducerea companiei, astfel de oferte ar fi fost făcute tuturor partidelor.

„Poşta Română distribuie materialele de promovare PSD pentru alegerile europarlamentare din acest an, pe baza unui contract comercial plătit. Modalitatea de distribuţie este stipulată în contractul dintre părţi şi este specifică serviciului POSTMESAGER PLUS. Valoarea contractului este de 925.000 lei care au fost deja virati companiei.”

Comunicat Poșta Română

Poşta Română respinge orice acuzaţie de partizanat politic și amintește că, similar celorlaţi operatori de profil care activează pe piaţa serviciilor poştale, oferă servicii plătite incluiv pentru partide.

„Potrivit prevederilor legale, beneficiarul serviciilor prestate este cel care trebuie să-şi asume întreaga răspundere pentru conţinutul de text şi imagine a trimiterii, în cazul în care acestea încalcă legislaţia ţării sau normele specifice în domeniu.  De asemenea, în perioada de precampanie pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019, Poșta Română a trimis oferte fiecarui partid, formaţiune și candidaţilor independenţi pentru promovarea serviciilor de distruibuire neadresată (Postmesager, Postmesager Plus și Postcatalog) ataşat, oferta detaliata de marketing care se regaseste si pe site-ul Postei Romane.”

Comunicat Poșta Română

Cum livra Poșta Română pliante pentru Victor Ponta în 2014

De altfel, Poșta Română are un istoric în livrearea de materiale electorale. În 2014, în timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale, compania – condusă de Alexandru Petrescu, acum ministru al Comunicațiilor – livra pensionarilor pliante ale PSD prin care se transmitea următorul mesaj: „Klaus Iohannis vrea să-ți taie pensia!”.

În urma acelui scandal, conducerea poștei transmitea că distribuirea era legală, în baza unui contract.

Urmăriți Impact.ro și pe