SPECIAL

Posibilul faliment City Insurance zdruncină piața RCA – de ce refuză unele service-uri să repare mașinile avariate

Adriana Olaru 15.09.2021, 15:10
Posibilul faliment City Insurance zdruncină piața RCA – de ce refuză unele service-uri să repare mașinile avariate

Prețurile RCA au crescut destul de mult în ultimele zile, iar ofertele pentru cei care trebui să-și refacă asigurările diferă mult în unele cazuri față de ce vedeam săptămânile și lunile trecute. Unii specialiști susțin că piața s-ar clătina serios din cauza problemelor pe care le au cei de la City Insurance, compania aflată în pragul falimentului.

Cu cât poate crește, cel mult, prețul RCA

În total, aproape 3 milioane de șoferi sunt asigurați la City Insurance, iar compania deține în jur de 45% din piața RCA din țara noastră. Ofertele, spun șoferii, au fost extrem de avantajoase și acesta a fost un motiv în plus pentru mulți să-și facă asigurările aici.

Unele probleme au început în momentul în care a fost făcut anunțul că City Insurance ar putea intra în faliment, după ce, spun specialiștii, nu a putut aduce 150 de milioane de euro capital minim, bani ceruți de ASF. Prețurile pentru RCA sunt în dinamică și, spun experții, ar fi crescut destul de mult în ultima perioadă.

„Văd cu cât mi-au crescut încasările, dacă prețurile cresc, evident că îmi cresc și mie încasările. Știu de la asiguratori că au crescut prețurile pentru că și-au notificat majorarea, unii chiar din luna august, știau ce urmează.

Prețurile nu pot crește foarte mult, există un mecanism care spune că dacă sunt trei oferte din piață mai scumpe cu 38% decât tariful de referință, înseamnă că acel client merge la Biroul Asiguratorilor Auto și este redistribuit la un alt jucător din piață la nivel de tarif de referință, prețul nu poate crește așadar cu mai mult de 38%, pentru că mergi la BAAR și primești preț de referință.

Ca și pocent este într-adevăr o creștere semnificativă”, a explicat, pentru Impact.ro, un broker în asigurări care și-a dorit să rămână anonim.

Posibilul faliment City Insurance zdruncină piața RCA

De ce refuză unele service-uri să repare mașinile

O decizie cu privire la situația City Insurance va fi luată în următoarea perioadă, însă până atunci au început să fie probleme legate de cum își repară mașinile cei care au asigurări la această firmă. Asta pentru că sunt service-uri care refuză să facă astfel de reparații de teamă că ar putea exista situația în care să nu-și recupere curând banii.

Totul în contextul în care până acum nicio instanță nu s-a pronunțat cu privire la falimentul City Insurance, iar mecanicii ar trebui să repare mașinile. Reprezentanții service-urilor auto recunosc și ei problemele apărute.

„Atâta timp cât s-a implicat statul în toată povestea asta lucrurile încep să se rezolve, de principiu. Și de ce să nu reparăm până la urmă? Acum este foarte adevărat că este important și când se încasează banii, dar până la urmă dacă își asumă un termen mai mare de plată sau are o înțelegere cu clientul în acest sens nu văd de ce să nu repare un service o mașină.

Nu reparăm mașini pentru o companie de asigurări, reparăm mașini și atât, pentru clienți. Factura nu este niciodată încheiată pe societatea de asigurări, este încheiată pe client. Una peste alta reparăm mașini, dar sunt niște condiții contractuale pe care trebuie să le accepte ambele părți”, a explicat, pentru Impact.ro, Dan Barbu, președintele Asociației Societăților de Service Auto independente.

Sindicaliștii cer măsuri urgente

Sindicaliștii din transporturi trag și ei un semnal de alarmă cu privire la ce se întâmplă cu piața RCA din România și cer ca autoritățile să intervină și să ia măsurile care se impun atunci când unii asiguratori nu respectă legea.

„Abaterile comise de asiguratori ar trebui să fie sancționate prompt și punctual de către Autoritatea de Supraveghere, așa cum sunt sancționate și abaterile service-urilor de către autorități sau furnizori, mai ales că asiguratorii încasează pe bandă rulantă sumele obligatorii pe care le implică asigurările de răspundere civilă auto.

Cu banii asiguraților se plătesc salariile și toate cheltuielile societăților de asigurare, sedii, dividende, leasing-uri etc. Dar când asigurații doresc să beneficieze de acele sume, sunt lăsați cu ochii în soare ori umiliți cu despăgubiri plătite de câteva ori mai mici decât costul real”, susțin cei de la Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România.

Urmăriți Impact.ro și pe