Podul pe care bucureștenii îl traversează zilnic fără să știe ce pericol ascunde. E folosit de peste 40 de ani

Ioana Bucur 30.06.2022, 23:02
Podul pe care bucureștenii îl traversează zilnic fără să știe ce pericol ascunde. E folosit de peste 40 de ani

Nu doar clădirile vechi reprezintă un risc pentru locuitorii Capitalei. Acesta este podul pe care mii de bucureșteni îl traversează zilnic, petrecând zeci de minute blocați în cozile ce se formează la orele de vârf, fără să știe ce pericol ascunde. Folosit de peste 40 de ani, a ajuns deja la gradul 4 de risc și cu fiecare zi ce trece devine din ce în ce mai șubred, chiar dacă este principala legătură între cartierele Drumul Taberei, Militari și zona de Nord a Bucureștiului.

Gradul 4 de risc

Pentru mii de bucureșteni, drumurile zilnice spre și de la serviciu traversează un pod în pericol să cadă la primul cutremur mai puternic. Este vorba despre Podul Grant, folosit de mai bine de 40 de ani și care are în prezent probleme serioase la structura de rezistență. La fel ca podul Unirii unde au început recent lucrări de consolidare, şi podul Grant are gradul 4 de risc, adică se impun reparaţii urgente.

În 2021, după aproape 12 ani în care a stat fără nicio lucrare de reparații, Podul Grant nu a fost consolidat nici măcar pe jumătate. Anul trecut, Primăria Capitalei a demarat lucrări de consolidare a construcției, dar pe care le-a realizat doar în proporție de 35%, pentru că instituția a rămas fără bani.

„S-a consolidat primul sens de mers cel dinspre Ion Mihalache către Crângaşi fără modernizarea acestuia. Deci doar consolidarea a fost finalizată”, a spus Marius Coje, fost consilier personal al primarului Capitalei, pentru observatornews.ro.

Podul pe care bucureștenii îl traversează zilnic fără să știe ce pericol ascunde. E folosit de peste 40 de ani

Podul Grant, în vizorul Primăriei

Probleme se văd cu ochiul liber. Gardul de pe pod este complet ruginit iar în anumite locuri este rupt. La îmbinările de pe pod sunt crăpături mari cârpite cu polistiren. La ultima expertiză, făcută în urmă cu 4 ani, inginerii au stabilit că podul e deja la gradul 4 din 5 de risc.

„Există 5 grade pe o scara de la 1 la 5 stare tehnică, asta fiind numărul 4, stare nesatisfăcătoare. Înca putin si la stadiul 5 trebuia oprită circulaţia. Adică are probleme la structura de rezistenţă. La cele de o stare tehnică 5 se iau de obicei deciziile de a fi demolate şi refăcute”, a adăugat Marius Coje.

Pentru lucrări de reabilitare și consolidare a Podului Grant, Primăria Capitalei a alocat un buget de 77 de milioane de lei. Lucrările de consolidare vor închide cel puţin un sens de circulaţie şi vor modifica traseul tramvaiului 41. Întreg proiectul ar urma să fie finalizat în doi ani.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...