Piața Unirii din București se transformă complet. Un nou proiect de infrastructură este pe cale să demareze

Beatrice Dumitru 09.01.2023, 17:30
Piața Unirii din București se transformă complet. Un nou proiect de infrastructură este pe cale să demareze

Piața Unirii din București se va transforma, după ce va fi demarat un nou proiect de infrastructură pentru tramvai. Licitațiile au fost lansate în 2022, iar în septembrie Primăria Capitalei a primit două oferte. Astfel, va fi realizată o linie de tramvai care să străbată Piața Unirii și o alta care să facă legătura între două zone importante din București.

Linie de tramvai care va străbate Piața Unirii din București

Primarul Capitalei Nicușor Dan anunța săptămâna trecută că a atribuit contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate care vizează extinderea infrastructurii de tramvai în București pe o lungime de traseu de 15 km, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului.

În urma licitațiilor, proiectantul Metroul SA a câștigat contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate, care vor dura nouă luni de zile, pentru o linie de tramvai care să străbată Piața Unirii (legătura între liniile 21 și 32 ) și o altă linie cu o lungime de zece kilometri între cartierele Berceni și Pantelimon.

Piața Unirii din București se transformă complet. Un nou proiect de infrastructură este pe cale să demareze
Nicușor Dan, primarul Capitalei.

Ce presupun cele patru loturi

Este un pachet cu patru loturi pentru extinderea liniilor de tramvai cu o lungime totală de 15 kilometri, primele două loturi fiind câștigate de Metroul SA, iar loturile 3 și 4 de Intergrup, potrvit lui Nicușor Dan. Procedura de achiziție publică a fost împărțită în patru loturi.

Lotul unu presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de nouă luni.

Lotul doi va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de nouă luni.

Lotul trei vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Lotul patru presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni, a scris Nicusor Dan pe Facebook.

Și Primăria Sectorului 2 vrea să realizeze o linie de tramvai (metrou ușor) de 12 kilometri între Pantelimon și Pipera.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...