Piața autoturismelor noi din România a înregistrat o creștere de 23,2% în primele șase luni. Competiție puternică pe segmentul mașinilor electrice

Bogdan Bârliga 14.07.2022, 11:17
Piața autoturismelor noi din România a înregistrat o creștere de 23,2% în primele șase luni. Competiție puternică pe segmentul mașinilor electrice

În primele șase luni ale acestui an au fost vândute în România 58.041 de autoturisme noi, iar dintre acestea 4.447 au fost cu propulsie full electrică.

Dacia conduce detașat topul vânzărilor și pe segmentul autoturismelor electrice se înregistrează o creștere spectaculoasă de peste 411%.

Cum arată piața autoturismelor noi din România

Datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA) indică o creştere de 23,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi în primele șase luni ale acestui an.

Pe piața locală au fost vândute 58.041 de autoturisme noi în intervalul menționat ( 47.093 unități în primele șase luni din 2021) și 7.648 de vehicule din segmentul comercial.

Din numărul total de autoturisme vândute în primele șase luni ale acestui an 11.853 unități au fost cu propulsie electrificată.

Dacia Spring conduce în topul vânzărilor de mașini electrice

Primul model electric cu sigla Dacia are parte de vânzări bune în România pentru că prin Programul Rabla Plus 2022 are un preț competitiv.

Tesla apăruse în mod surprinzător pe locul al doilea în raportările pentru primele cinci luni, însă noile date valabile pentru prima jumătate a acestui an plasează VW pe poziția secundă.

Top 10 mărci pe segmentul mașinilor full electrice în primele 6 luni

  1. Dacia – 2385 unități
  2. VW – 372 unități
  3. Tesla – 336 unități
  4. Hyundai – 301 unități
  5. Mercedes-Benz- 164 unități
  6. Renault – 139 unități
  7. BMW – 116 unități
  8. Skoda – 111 unități
  9. Peugeot – 79 unități
  10. Fiat – 65 unități

În segmentul mașinilor cu sistem de propulsie plug-in hibrid s-au înregistrat în primele șase luni vânzări totale de 1844 de unități. Cele mai vândute mărci sunt Mercedes-Benz ( 376 unități), Ford ( 228 unități) și BMW ( 193 unități).

În România în perioada menționată s-au vândut 5.562 de autoturisme cu sistem hibrid și cele mai vândute mărci pe acest segment sunt Toyota ( 3.834 unități), Ford (486 unități) și Hyundai (478 unități).

Care sunt modelele auto preferate de români în primele 6 luni

Pe piața locală cele mai vândute modele sunt cele produse de Dacia și față de alți ani Renault nu reușește să ajungă în top zece.

  1. Dacia Logan – 5.613 unități
  2. Dacia Duster – 3.944 unități
  3. Dacia Sandero – 2.894 unități
  4. Dacia Spring – 2.385 unități
  5. Ford Puma – 1.991 unități
  6. Toyota Corolla – 1.297 unități
  7. Hyundai Tucson – 1.270 unități
  8. Hyundai Kona – 998 unități
  9. Toyota C-HR – 987 unități
  10. Skoda Octavia – 980 unități

Mașinile diesel nu mai sunt căutate

În primele șase luni ale acestui an datele furnizate de APIA indică o schimbare interesantă în preferințele cumpărătorilor de autoturisme noi din România.

Din totalul de 58.041 de autoturisme noi vândute în perioada menționată 37.795 au fost mașini cu propulsoare pe benzină și doar 8.393 de vehicule au fost comandate cu motoare diesel.

Prin comparație cu perioada similară a anului trecut vânzările de autoturisme noi cu motorizări diesel au scăzut cu 26,4%, în timp ce vânzările mașinilor cu propulsoare pe benzină au crescut cu 24,5%.

Sursa foto ilustrare articol: pixabay.com

 

Urmăriți Impact.ro și pe