Pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine. Secretul din marile magazine

Stan Filon 16.08.2022, 09:38
Pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine. Secretul din marile magazine

Românii trebuie să știe pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine, mai ales în această perioadă, când toate produsele s-au scumpit în România. Marile magazine din România au totul calculat, iar plasarea produselor ieftine ține de adevărate strategii de marketing, după cum a recunoscut sociologul Alfred Bulai. Acesta a dezvăluit mai multe secrete la care apelează marile lanțuri de magazine.

Pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine

Produsele ieftine sunt foarte atractive pentru mulți români, însă aceștia trebuie să știe unde se găsesc acestea în marile magazine din România. Retailerii apelează la adevărate strategii de marketing chiar și atunci când plasează la raft produsele ieftine. Sociologul Alfred Bulai a dezvăluit mai multe secrete ale retailerilor.

„Studiile arată că aproximativ 80 la sută din oamenii care intră în supermarket cumpără cel puțin un produs la care nu s-au gândit când s-au dus. Cum anume te fac să cumperi? S-au inventat cărucioarele mari, care sunt comode. Mai mult, s-a inventat chestia aia în fața căruciorului unde poți să ții copilul, fiind astfel în apropierea rafturilor. Studiile arată că, din zece lucruri pe care le pune în coș un copil, părintele lasă măcar unul, chiar două, pentru că a ales copilul”, a declarat Alfred Bulai pentru dcnews.ro.

Pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine
Pe ce raft sunt puse produsele cele mai ieftine

„Și culorile la ambalaje sunt gândite”

„Oamenii nu realizează poate. Cum te fac să nu cumperi produsele ieftine? Produsele ieftine sunt puse undeva jos de atât, atât de jos încât să te apleci, să te umilești, să fie un cost pentru tine. Plus că un om mai în vârstă nu se poate apleca așa de ușor. Toate aceste lucruri sunt studiate. Specialiștii în marketing au în spate multă cercetare. Și culorile la ambalaje sunt gândite. Există expertiză în spate. Toate lucrurile pentru femei, cum ar fi cremele, mereu sunt în cutii care să arate impecabil și au desenate plante, mușețel, ca să ne bage în minte că sunt naturale”, a explicat sociologul.

„Este un caz celebru la McDonald’s. O bătrânică a luat 5 milioane de dolari. Nu a luat ea toți banii ăia, ci o firmă de avocatură care a reprezentat-o. Ea și-a luat niște bani la sfârșit. De regulă, iau cel puțin jumătate din bani firmele de avocatură. Stai puțin, că tu nu faci nimic, deci scuză-mă“, a spus Alfred Bulai.

„I-au dat în judecată și au plătit”

„Dacă primești tu un milion să zici: Bă’, cam puțin! Voi ați luat patru! Primești un milion, totuși. Știi ce a făcut Mc Donald’s atunci? Într-o lună, zic ei, au schimbat toate aparatele de cafea de la toate McDonald’s-urile din lume, adică au arătat ce forță au, cu alte cuvinte. Deci cu un termostat ca să nu mai fie fierbinte cafeaua. Deci o fac mai proastă“, a spus, ironic, Alfred Bulai.

„Păi și care e șmecheria, că eu vreau fierbinte cafeaua?! Că de-aia beau cafea, să suflu în ea, să mi-o dea caldă! Altfel beau frappe“, a spus Val Vâlcu.

„A fost o chestiune de marketing pe care au avut-o. Ai văzut și la noi: Atenție, podea udă! Au pierdut unii niște procese serioase că a alunecat ăla, că s-a împiedicat. I-au dat în judecată și au plătit. De atunci, de fiecare dată când dau cu mopul, pun mesajul acesta“, a spus Alfred Bulai la DC News, la emisiunea „Nod în Papură”.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...