Orele la care masca de protecție nu este obligatorie în școală. Miniștrii Educației și Sănătății s-au pus de acord

Ana Anitoiu 07.03.2021, 08:49
Orele la care masca de protecție nu este obligatorie în școală. Miniștrii Educației și Sănătății s-au pus de acord

Orele la care masca de protecție nu este obligatorie în școală au fost stabilite printr-un nou ordin comun al miniștrilor Educației și Sănătății, chiar dacă pandemia de coronavirus nu a luat sfârșit. Elevii vor putea renunța la acest accesoriu în două situații.

La ce ore nu este obligatorie masca de protecție

Potrivit noului ordin, purtarea măștii de protecție la școală nu este obligatorie în timpul tuturor orelor de educație fizică, cu condiția ca acestea să aibă loc în spații exterioare, nu în sălile de sport ale unităților de învățământ. Aceasta nu este singura situație în care elevii vor putea renunța la mască.

”Masca de protecţie este obligatorie pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi pentru studenţi şi va fi purtată în sălile de clasă, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior, cât şi în exterior. La orele de specialitate din învățământul vocațional este obligatorie purtarea măștii de protecție, cu excepția orelor de studiu ale instrumentelor de suflat. În acest caz este necesară asigurarea de spații individuale pentru exersare”, mai arată ordinul.

Orele la care masca de protectie nu este obligatorie in scoala. Ministrii Educatiei si Sanatatii s-au pus de acord
O sala de curs cu o masca de protectie agatata de un scaun, in prim-plan

Regulile pentru școli, în scenariul roșu, modificate

De asemenea, prin același ordin, au fost modificate regulile pentru școli, în scenariul roșu, când Incidența cumulată a cazurilor de COVID-19 din localitate în ultimele 14 zile este mai mare de  3/1.000 locuitori dar mai mică de 6/1000 de locuitori. Până acum, acesta prevedea că pot merge fizic la școală doar elevii din clasele primare și copiii de grădiniță. Acum, au voie să învețe în sălile de clasă și elevii din ani terminali, dar cu o precizare.

”(Este permisă, n.r.) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale; Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu”, arată ordinul.

Ministrul Educației, veste proastă pentru elevi

Recent, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat o veste proastă pentru elevi. Școala ar putea începe mai devreme, astfel încât anul școlar să dureze mai mult, în contextul în care cei mai mulți elevi și adolescenți din România își doresc vacanțe de vară cât mai lungi. Potrivit Edupedu.ro, este vorba despre anul școlar 2022-2023.

”România are anul școlar cu o durată mai scurtă decât în multe alte state europene, este adevărat, însă din consultări trebuie să vedem. Înțelegem că elevii doresc o vacanță de vară cât mai lungă. Ar putea să înceapă chiar mai devreme anul școlar, pentru a avea o durată mai lungă. Anul acesta am ținut seama exact de ceea ce v-am spus, de nevoia de a organiza acele concursuri (n.red. pentru angajarea directorilor de școli) pentru că e important.”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu la Europa FM.

Sorin Cîmpeanu, despre o schimbare în ceea ce privește titularizarea profesorilor

De asemenea, ministrul Educației a spus că ar susține ca titularizarea profesorilor să se facă pe o perioadă determinată. Sorin Cîmpeanu a menționat că ”există voință politică” pentru a se trece la această variantă, față de titularizarea pe perioadă nedeterminată, cum este în prezent. Mai multe detalii, AICI!

”Nevoia de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanța elevilor este un lucru foarte clar. Asta este marea provocare, lucrurile trebuie schimbate… Trebuie să ai și cu cine, pentru că sunt 220.000 de profesori. Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro managementul de sistem: relația dintre minister, inspectorate, școli și autorități locale. Cine ar face evaluarea? Inspectoratele de acum?”, a mai spus ministrul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI