După mai multe proteste ale transportatorilor și tergiversări ale Guvernului, OUG care reglementează companiile de ridesharing a fost, în cele din urmă, adoptată. În ciuda opoziției taximetriștilor, Uber, Bolt și Clever au intrat în legalitate, dar sunt anumite reguli pe care trebuie să le respecte.
Ordonanța de Urgență care reglementează transportul alternativ, adică cel asigurat de aplicațiie de ridesharing și carsharing, a fost adoptată săptămâna trecută de Guvernul condus de premierul Viorica Dăncilă. Șefa Guvernului promitea un sistem care să asigure concurența, dar în acord cu respectarea legii.
„Vom stabili o formulă care să asigure pasagerilor transportul în siguranță, iar cetățenii să beneficieze de transport de calitate”, spunea Viorica Dăncilă în debutul ședinței de Guvern. Executivul s-a ținut de cuvânt și a venit cu un act normativ, în ciuda opoziției taximetriștilor. Prevederile nu sunt, însă, dintre cele mai bune.
Sigur, aplicațiile precum Uber, Bolt și Clever intră în legalitate. Dar doar în anumite condiții.
Ordonanţa de Urgenţă nr 21/2019, adică actul normativ care reglementează transportul alternativ, a fost publicată în Monitorul Oficial. Între altele, regulile se referă la vechimea maşinilor folosite de companii, actele necesare pentru autorizarea transportului și vârsta pe care trebuie să o aibă șoferii.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În cazul autoturismelor, sunt prevăzute mai multe reguli noi:
Și șoferii trebuie să îndeplinească anumite condiții:
Amenzile pentru nerespectarea acestor reguli urcă până la 5.000 de lei. OUG este semnată, între alții, de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc și de ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Adrian-Daniel Găvruța.