O româncă a rămas fără banii din cont într-o singură zi . Avea 40.000 de euro, la ce bancă erau depuși

Ioana Bucur 25.10.2021, 11:28
O româncă a rămas fără banii din cont într-o singură zi . Avea 40.000 de euro, la ce bancă erau depuși

24 de ore au fost mai mult decât suficiente pentru o pagubă uriașă. O româncă a povestit cum a rămas fără banii din cont într-o singură zi. Care este reacția băncii la care erau depuși cei 40.000 de euro pierduți.

Cum poți să rămâi fără banii din cont într-o singură zi

Un nou mod de furt online face din ce în ce mai multe victime la noi în țară. Jurnaliștii de la Ziarul de Iași vorbesc despre trei cazuri trase aproape la indigo. Cea mai recentă păgubită a povestit pas cu pas cum a rămas fără banii din cont, în jur de 40.000 de euro, într-o singură zi.

Femeia a descris o serie de evenimente bizare: sute de apeluri din SUA, un mesaj de la aplicația bancară pe care o folosea și apoi „aprobarea” mai multor tranzacții pe care nu le autorizase.

„La data de 9 iulie am primit aproximativ 400 de apeluri SUA de pe un număr de telefon. Am blocat acest număr, însă vedeam apelurile în continuare. În timp ce foloseam aplicaţia Raiffeisen, în jurul orei 9, pe telefonul meu a apărut un mesaj de la Raiffeisen în care mi se spunea că mi s-a aprobat solicitarea de Smart Token de pe un iPhone 7.

Am reîncercat să intru în aplicaţie, dar nu am reuşit cu paşii cunoscuţi. Aplicaţia spunea că site-ul băncii nu funcţionează. Apoi am sunat la Raiffeisen şi am solicitat trecerea Smart Token-ului pe telefonul meu Samsung.

Odată cu trecerea aplicaţiei pe Samsung, apelurile din SUA au încetat. Şi am primit de la bancă, pe mailul de corespondenţă cu banca, un mail de control în care mă înştiinţa că, dacă vreau trecerea pe smartphone, trebuie să introduc codul de aplicaţie, însă în primul rând nu am primit”, a povestit femeia pentru sursa citată.

O româncă a rămas fără banii din cont într-o singură zi . Avea 40.000 de euro, la ce bancă erau depuși

Reacția băncii

Femeia spune că, în doar 24 de ore, din contul său deschis la banca Raiffeisen au fost făcute mai multe tranzacții, fără ca acestea să fie autorizate de ea, toate către un cont unic.

„Astfel, pe data de 9 iulie, în contul meu au fost făcute mai multe tranzacţii, fără autorizarea mea. S-a efectuat schimbul valutar din contul meu de economii pentru peste 40.000 de euro. Şi toate plătite către un cont unic”, a scris femeia reprezentanţilor băncii Raiffeisen, disperată că i-au fost luaţi banii din conturi cu o aşa mare simplitate.

După ce a sesizat dispariția banilor, femeia a mai primit o nouă lovitură. Hackerul i-a atacat și cardul de cumpărături, păgubind-o cu încă 3.200 de lei – tranzacții mici, însă numeroase.

Reprezentanţii băncii au trimis femeii un răspuns în care, printre altele, au enumerat obligaţiile clientului în raport cu banca. De asemenea, banca a informat clientul păgubit în mare referitor la metoda prin care a fost fraudată.

„Referitor la aspectele sesizate, în urma verificărilor vă comunicăm faptul că tranzacţiile menţionate au fost efectuate prin înrolarea datelor cardului într-un portofel electronic Apple Pay. Pentru autentificarea datelor cardului în portofelul electronic este utilizată o parolă transmisă de către bancă către numărul de telefon declarat băncii.

Conform condiţiilor bancare, clientul este răspunzător de siguranţa cardului şi a datelor acestuia şi este obligat să nu le ofere altor persoane. De asemenea, având în vedere că tranzacţiile sunt securizate prin introducerea parolei de înrolare, potrivit regulamentului Mastercard, nu are drept de dispută bancară, iar un refuz la plată iniţiat în acest sens de către bancă ar fi respins automat de către Mastercard”, au răspuns cei de la Raiffeisen.