Consumatorii reduc consumul de ciocolată din cauza crizei costului vieții din Europa și Statele Unite, potrivit unor noi date și comentariilor directorilor celor mai mari companii de ciocolată din lume.
Volumele globale ale vânzărilor cu amănuntul de ciocolată din SUA au fost „în scădere” cu 2% până la 3% în ultimele două luni, în condițiile în care prețurile au crescut în intervalul „cu o singură cifră mare, cu două cifre mici”, a declarat vicepreședintele pentru relații cu investitorii de la Hershey Co, Melissa Poole, într-un interviu acordat Reuters. Performanța Hershey urmărește îndeaproape restul categoriei de ciocolată.
„Ne așteptăm ca, pe măsură ce avansăm pe parcursul anului… să asistăm la o mică retragere a volumului”, a spus Poole.
Hershey a semnalat anterior că se așteaptă la o atenuare a cererii. Până la scăderea recentă, „consumatorii nu au redus deloc consumul”, a spus ea.
Vânzările de ciocolată, în special în Statele Unite, au explodat odată cu achizițiile multor produse de consum în ultimele etape ale pandemiei de coronavirus, cumpărătorii fiind încurajați de plățile guvernamentale de stimulare și rămânând la obiceiurile „stilului de viață gospodăresc”, cum ar fi cumpărarea în vrac.
Dar companiile producătoare de ciocolată observă acum o schimbare a comportamentului consumatorilor – de exemplu, cumpărătorii aleg batoane de ciocolată individuale la casa de marcat în locul ambalajelor multiple.
Potrivit companiei de cercetare de piață IRI, cu sediul la Chicago, volumul vânzărilor de produse de ciocolată în Statele Unite a scăzut cu 1,5% față de anul trecut în cele 13 săptămâni încheiate la 12 iunie, în timp ce prețurile au crescut cu 8,2%.
„Vom vedea cum ciocolata va deveni mai sensibilă la preț. Consumatorii se vor răsfăța, dar vor fi dimensiuni mai mici, un răsfăț mic. Acesta este motivul pentru care vedeți o scădere a volumului (vânzărilor)”, a declarat Daniel Sadler, director la IRI.
Datele IRI au arătat, de asemenea, că volumul vânzărilor de ciocolată de marcă de magazin sau „marcă privată” din SUA, o parte minoră a pieței globale care este mai ieftină decât ciocolata de marcă, a crescut cu 8% în ultimele șase luni.
În Marea Britanie, consultanții McKinsey au constatat că 40% dintre britanici au trecut la produse mai ieftine, atât la gustări, cât și la dulciuri, în cele patru-șase săptămâni care s-au încheiat la jumătatea lunii mai.
Ciocolata mai ieftină are un conținut mai mic de cacao, ceea ce înseamnă că, chiar dacă volumele de vânzări ale producătorilor de ciocolată rămân aceleași într-o perioadă de recesiune, cererea de cacao va scădea.
Invazia rusă în Ucraina a avut, de asemenea, un impact asupra cererii, spun comercianții și experții, cele două țări reprezentând împreună 5% din cererea globală obișnuită de cacao.
Unii producători de ciocolată, inclusiv marii producători Lindt și Nestle, s-au retras sau și-au redus vânzările în Rusia în acest an pentru a protesta față de invazie. Dar Lindt a declarat că impactul acestei măsuri asupra finanțelor sale va fi mic.