O nouă rovinietă pentru unii dintre șoferi. Ministrul Transporturilor: ”Se trece la taxarea pe distanță”

Ana Anitoiu 07.06.2021, 23:19
O nouă rovinietă pentru unii dintre șoferi. Ministrul Transporturilor: ”Se trece la taxarea pe distanță”

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat luni seară că unii dintre șoferi vor avea de plătit o nouă taxă de rovinietă. Modificarea nu se va face peste noapte, ci va intra în vigoare, cel mai probabil, de la finalul anului 2023 sau începutul anului 2024.

Ce categorie de șoferi va avea de plătit o nouă rovinietă

Mai exact, ministrul Transporturilor a declarat că schimbarea va viza doar traficul greu. Șoferii de autovehiculele ce depășesc greutatea de 7,5 tone, precum camioane, TIR-uri și autocare, vor fi taxați în funcție de distanță și nu în funcție de timp, așa cum se întâmplă în prezent pentru toți conducătorii auto. Pentru mașinile mici nu va fi nicio modificare.

”În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale, de autostrăzi ale țărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanța parcursă. Așa este și în Austria, pentru mașini mici se plătește vigneta austriacă în funcție de timp, iar traficul greu plătește pe distanță parcursă. Sunt diverse metode și sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare țară folosește un sistem diferit”, a spus Cătălin Drulă.

O noua rovinieta pentru unii dintre soferi. Cum se va calcula
Bancnote de 100 de lei

Noua rovinietă ar putea fi introdusă până în anul 2024

Conform ministrului Transporturilor, noua rovinietă pentru traficul greu va fi implementată cel mai probabil acesta la finalul anului 2023 sau la începutul anului 2024. Cătălin Drulă a precizat că această modificare reprezintă o obligație a României față de Uniunea Europeană.

”PNRR-urile statelor membre ale UE sunt condiționate de reforme. Este un plan de recuperare după pandemie, condiționat de reforme. Una dintre reforme a fost să taxăm mai corect, să avem un raport mai corect între feroviar, care este un mod de transport mai puțin poluant, și rutier. Este o obligație pe care o avem, ca stat membru, să introducem acest sistem de taxare”, a spus ministrul.

Cât va costa noua rovinietă

În ceea ce privește prețul pe care îl vor plăti transportatorii din România pentru noua rovinietă, acesta nu a fost stabilit încă. Însă, Cătălin Drulă a declarat că înainte de a fi implementate, noile taxe vor fi mai întâi discutate cu cei din domeniul transporturilor.

”Infrastructura nu costă doar să o construiești, costă și folosirea. Este corect să plătim acel preț. Nu vrem să lovim în sistemul transporturilor, vom stabili un sistem de taxare corect. Este vorba doar de o schimbare de la taxarea pe timp, la taxarea pe distanță. Pentru anumiți transportatori asta poate fi mai ieftin”, a mai spus Cătălin Drulă.

Urmăriți Impact.ro și pe