O nouă eră este pe cale să înceapă în industria auto: autoritățile din SUA nu mai impun și comenzi manuale pentru mașinile autonome

Bogdan Bârliga 11.03.2022, 12:44
O nouă eră este pe cale să înceapă în industria auto: autoritățile din SUA nu mai impun și comenzi manuale pentru mașinile autonome

Autoritățile de reglementare din SUA au decis să elimnine obligația prin care producătorii auto trebuiau să instaleze și comenzi manuale pentru mașinile autonome.

Din acest moment se deschide cu adevărat o nouă eră în industria auto prin implementarea practică a autoturismelor capabile să ruleze fără control uman.

Măsuri concrete pentru condusul autonom

Autoritățile de reglementare din SUA au emis joi o serie de reguli finale prin care elimină obligativitatea ca producătorii auto să echipeze vehiculele complet autonome cu comenzi manuale de conducere pentru a îndeplini standardele de accidentare, se arată într-un material reuters.com.

Producătorii de automobile și companiile de tehnologie s-au confruntat cu obstacole semnificative în implementarea vehiculelor cu sisteme de conducere automată (ADS) fără controale umane, din cauza standardelor de siguranță scrise cu zeci de ani în urmă prin care se presupune că oamenii dețin controlul.

Luna trecută, General Motors și unitatea sa de tehnologie de conducere autonomă Cruise au solicitat Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) permisiunea de a construi și a implementa un vehicul cu conducere autonomă fără comenzi umane, cum ar fi volanele sau pedalele de frână.

O nouă eră este pe cale să înceapă în industria auto: autoritățile din SUA nu mai impun și comenzi manuale pentru mașinile autonome
Conceptul Cadillac InnerSpace

Fără volan și coloană de direcție

Regulile revizuiesc reglementările care presupun că vehiculele „vor avea întotdeauna un scaun pentru șofer, un volan și o coloană de direcție însoțitoare sau doar o singură poziție a pasagerului din față”.

„Pentru vehiculele proiectate pentru a fi operate exclusiv de un ADS, controalele de conducere operate manual sunt, în mod logic, inutile”, a transmis NHTSA.

Noile reguli, care au fost propuse pentru prima dată în martie 2020, subliniază că vehiculele automate trebuie să ofere aceleași niveluri de protecție a ocupanților ca și vehiculele conduse de oameni.

„Pe măsură ce condusul trece de la o persoană la o mașină în vehiculele echipate cu ADS, nevoia de a menține oamenii în siguranță rămâne aceeași și trebuie integrată de la început”, a declarat Steven Cliff, administrator adjunct al NHTSA.

Scaunul șoferului poate fi alocat pentru transportul copiilor

Regula NHTSA spune că copiii nu ar trebui să ocupe ceea ce este cunoscut în mod tradițional drept poziția „șoferului”, având în vedere că poziția șoferului nu a fost concepută pentru a proteja copiii în caz de accident, dar dacă un copil este pe acel scaun, mașina nu va fi determinată să înceteze mișcarea.

NHTSA a spus că reglementările existente nu interzic în prezent vehiculelor automate atâta timp cât au controale de conducere manuale, dar pentru că trebuie luate în considerare modificarea altor standarde de siguranță producătorii ar putea fi nevoiți să solicite NHTSA o scutire pentru a-și vinde vehiculele echipate cu ADS.

Mercedes-Benz oferă un sistem autonom de rulare de nivel 3 în Germania

Autoritatea Federală Germană de Transport a aprobat sistemul de conducere autonomă de nivel 3 dezvoltat de Mercedes-Benz.

Producătorul auto german poate vinde mașini dotate cu acest sistem și șoferii vor putea să folosească noua funcție pe anumite drumuri publice.

Autoritatea Federală Germană de Transport a permis utilizarea acestei funcții pentru viteze de până la 60 de km/h și doar pe anumite segmente de autostradă în condiții de trafic intens.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...