O firmă celebră dispare de pe piață după 25 de ani. Mulți români cumpăraseră produse de aici

Stan Filon 26.01.2023, 15:42
O firmă celebră dispare de pe piață după 25 de ani. Mulți români cumpăraseră produse de aici

După cum s-a putut deja observa cu ochiul liber, brandul de farmacii Sensiblu începe să dispară, făcând însă loc noilor farmacii Dr. Max. Până în 2011, Sensiblu a fost liderul pieţei farma, după cifra de afaceri, însă a fost surclasată de Catena.

O firmă celebră dispare de pe piață după 25 de ani

Așadar, are loc un rebranding de proporții în România. Sensiblu dispare pentru a face loc farmaciilor Dr. Max. Schimbarea a avut loc deja în sute de cazuri și va continua în forță și în perioada următoare.

Sensiblu are o istorie în spate de peste 25 de ani. Brandul a fost creat de patru antreprenori străini – Walid Abboud, Roger Akoury, Ludovic Robert şi Michel Eid, oameni de afaceri extrem de discreţi care, în 1997, au decis să înfiinţeze distribuitorul de medicamente Mediplus, iar în acelaşi an au deschis şi prima farmacie Sensiblu. Afacerea a fost pusă pe picioare de cei patru tineri cu 20.000 de dolari, la vremea aceea.

O firma celebra dispare de pe piata dupa 25 de ani
O firma celebra dispare de pe piata dupa 25 de ani

Cine sunt patronii Sensiblu

De la prima farmacie deschisă în 1997, Sensiblu a ajuns să îşi pună brandul pe sute de unităţi ulterior la nivel naţional. Ţinta a fost reprezentată de marile oraşe, dar şi de centrele comerciale, odată ce a început dezvoltarea lor. Această dezvoltare constantă de noi farmacii, achiziţii de licenţe au dus businessul până în vârful pieţei, atât ca număr de farmacii, cât şi ca business. În 2008, la peste un deceniu de la înfiinţare, Sensiblu număra 221 de farmacii, din datele ZF, fiind cel mai mare jucător. Cifra de afaceri depăşea 580 mil. lei, iar numărul de angajaţi era de 1.700 de persoane.

Sensiblu s-a poziţionat pe segmentul premium cu produse de la branduri internaţionale, în special cosmetice, pe care le comercializa alături de medicamentele clasice. Proprietarii au început însă de cva timp un proces de rebranding care a vizat 418 unităţi dintre cele peste 618 farmacii pe care le deţinea pe piaţa locală în anul 2020. Noul brand a înlocuit atât din farmaciile Sensiblu, cât şi farmaciile Punkt, brand care au dispărut.

În prezent, portofoliul de farmacii din grupul A&D Pharma a ajuns la 800 de unităţi, după ce anul 2022 a fost unul extrem de activ pentru operatorul din retailul farma, cu multe achiziţii. Această extindere aduce divizia de farmacii aproape de liderul Catena, care numără 900 de farmacii la nivel naţional.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...