O autostradă din România ar putea fi deschisă pe 1 decembrie. Se lucrează la ea de șapte ani

Andra Daoud 04.11.2021, 16:25
O autostradă din România ar putea fi deschisă pe 1 decembrie. Se lucrează la ea de șapte ani

Autostrada A10 ar putea fi deschisă pentru circulație la începutul lunii decembrie. Constructorul a finalizat astfaltarea pentru lotul doi, adică pe o distanță de 24 de kilometri, iar anunțul a fost făcut de fostul ministru al Transporturilor.

Autostrada Sebeș – Turda, gata la 1 decembrie

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, a anunțat că lotul doi al autostrăzii Sebeș – Turda ar putea fi dat în folosință în câteva săptămâni. Constructorul a terminat cu asfaltarea pe porțiunea dintre Alba Iulia Nord și Teiuș, iar bucata de 24 km din A10 ar putea fi dată în folosință la 1 decembrie.

Cu toate că asfaltările au fost finalizate, există voci care spun că segmentul de drum nu va putea fi dat în folosință la 1 decembrie, așa cum s-a promis. Există un sector unde lucrările nu sunt încheiate, din cauza alunecărilor de teren. În zona Oiejdea, mai exact, lângă Alba Iulia Nord, nu este finalizată lucrarea decât pe un singur sens de mers.

Bretelele de acces și două dintre pasajele peste drumurile secundare nu sunt nici ele gata, pentru că nu au stratul final de asfalt. Cu toate acestea Compania de Drumuri estimează că până la 1 decembrie, lucrările vor fi gata și bucata de autostradă la care se lucrează de lapte ani va putea fi dată în folosință.

 

O autostradă din România ar putea fi deschisă pe 1 decembrie. Se lucrează la ea de șapte ani
O autostradă din România ar putea fi deschisă pe 1 decembrie. Se lucrează la ea de șapte ani

24 de kilometri de autostradă făcuți în șapte ani

Fostul ministru al Transporturilor a postat pe Facebook un mesaj despre finalizarea lotului doi al autostrăzii A10 Sebeș – Turda și a transmis că vrea să fie el cel care încheie cercul celor cinci miniștri în mandatele cărora s-a lucrat la autostradă.

Un contract început în 2014 și care aniversează anul acesta 7 ani. Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială, incompetență a administrației de a debloca șantierul și un constructor care s-a trezit abia în ceasul al 13-lea. Cunoscând foarte bine istoria A10 Sebeș-Turda, am decis la începutul anului că vreau să închid acest cerc de 5 miniștri ai Transporturilor consecutivi care au spus ”Anul acesta se deschide Sebeș – Turda lotul 2”.

Am monitorizat personal evoluția șantierului de la cantitățile zilnice de asfalt puse în operă și până la soluțiile tehnice din dealul de la Oiejdea. În ciuda încercărilor unor conducători politici de a mistifica realitatea, până la finalul acestui an vom circula pe autostradă continuă de la Cluj la Sibiu sau Deva, lăsând în urmă nesfârșitele ambuteiaje din Teiuș, Aiud și Alba Iulia, a scris Drulă pe Facebook.

România avea, la începutul acestui an, 910 km de autostradă în total și promisiuni că se vor mai inaugura câteva bucăți de drum până la finalul anului. Rămâne de văzut dacă până la sfârșitul lui 2021 șoferii vor putea circula pe segmentul Sebeș – Turda, lotul doi.

Urmăriți Impact.ro și pe